Какво представляват мета заглавията и мета описанията и как да работят в наша полза?
29.11.2023 г.5 мин.
Най-общо мета заглавията и описанията са част от т.нар. on page SEO. Преди да ги отметнем като поредния термин и „нещо за правене“, трябва да се обърне внимание на няколко важни въпроса. Какво точно представляват мета заглавията и мета описанията? С какво са полезни и важни за един уебсайт? Къде можем да потърсим вдъхновение и как да разберем добре ли са написани? На тези и други въпроси ще отговорим в следващите редове.
Какво е мета описание?
Мета описанието (meta description), още познато като description tag, е HTML атрибут, създаден да опише съдържанието на уеб страницата. Повечето съвременни търсачки, включително Google и Bing, вече не използват мета описания като директен фактор за класиране на страниците.
Все пак описанията обикновено се появяват в SERPs (страница с резултати в търсачката), което може да повлияе на органичното кликване на потребителите върху точно този линк.
Защо са важни мета описанията?
При търсене в SERPs пред потребителите могат да излязат десетки, или стотици резултати. Дори страницата да е листната сред първите резултати, възможно е да не бъде избрана, ако видимият текст (мета заглавията и описанията) е случаен и не отговаря на конкретната потребност на търсещия.
Мащабният анализ на backlinko.com, базиран върху 5 милиона резултати от търсене в Google търсачката, установи, че страниците с мета описание са имали средно 5.8% повече кликвания спрямо страници, за които липсва такова.
За съжаление, не винаги Goggle показва изписаното към страницата мета описание.
Филкаб АД е водеща българска производствена, инженерингова и търговска компания. Вижте повече ТУК за продуктите и услугите предлагани от компанията.
Важни фактори при писането на мета описание:
- Използване на текст (copy), който да е насочен към конкретни ползи. Има значение каква е главната цел на страницата и към какво действие трябва да насочва потребителя;
- Текст под 155 символа – Google ще покаже до първите 155 знака от описанието или pixel размер (920 pixels);
- Вдъхновение от Google Ads. Този тип реклами излизат над първите органични резултати при търсене. Могат да бъдат изключително полезни за качествено, кратко и добре оформено съдържание;
- Използване на точна дата при предложения със срок;
- Добавяне на ключови думи в мета описанието.
Какво е Мета заглавие?
Мета заглавието е още познато като meta tag. Подобно на мета описанието, мета заглавието на дадената уеб страница излиза при търсене в SERPs.
Мета заглавието следва ясно и точно да определя темата на уеб страницата. Дължината му не трябва да надвишава 60 символа. Възможни са и различия в броя символи, които се виждат според размера на използваното устройство.
В този тип заглавия могат да се добавят ключови думи и отново да се използват примери от Google Ads.
Къде се записват мета заглавията и описанията?
Записването на тези текстове може да зависи от начина, по който е изграден сайтът/страницата. При масовите платформи обикновено има обособени полета за тази цел или се позволява добавяне на такъв тип плъгини.
Съществуват редица инструменти, които са в помощ при създаването на мета заглавия и описания. Тяхното съдържание и най-успешна формула могат да варират според региона, индустрията или заложените цели. В този случай, както и в много други, тестът е в основата на успеха.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от backlinko.com.
Източник на снимковия материал: canva.com