Как да „откраднем” органичния трафик на конкуренцията и какво представлява той?
17.12.2023 г.4 мин.
Възможностите за генериране на потребителски посещения към даден уеб сайт неимоверно са нараснали през годините. Какво точно представлява органичният трафик и по какво се отличава от платения? Можем ли да проследим как конкуренцията го генерира и възможно ли е да бъде „откраднат”? Какви са начините за подобряване му и по-доброто ранкване в търсачките на Google, Bing и Yahoo? Обясняваме в днешния материал.
Какво е органичен трафик?
Органичният трафик представлява най-общо броят посетители на уеб сайта, които идват от неплатени резултати през дадената търсачка (search engines).
За да се увеличи трафикът от органично търсене, е нужно да се постигне високо органично класиране в резултатите от търсачките на сайтове като Google, Bing и Yahoo. Съществена част от постигането на тази цел е оптимизация за търсачките (т.нар. Search Engine Optimization).
Другият тип трафик е трафик от платено търсене: посещения, които идват от платени реклами (PPC) на страницата с резултати.
Как може да се „открадне” органичен трафик от конкуренти?
За да се отговори на този въпрос, необходима е яснота кои са основните конкуренти на дадения бизнес. С кои компании имате припокриване при търсене? Кои са фирмите, с които имате общи ключови думи в заявките при търсене? Имате ли обща индустрия? Съществуват редица механизми и инструменти, които да помогнат при установяване на най-важните Ви конкуренти.
Кои са най-ефективните страници на конкурентите?
Кои са най-често посещаваните страници на Вашите конкуренти? Конкретни сравнения и примери могат да се видят с различни инструменти. Лесна възможност за придобиване на първична информация е проследяване на страниците, които излизат най-често при органични резултати в търсачките. Какво представляват те и по-какво се различават от тези на Вашия сайт? Какви ключови думи срещате в съдържанието и url адресите? Откривате ли функционалности, които липсват при Вас?
Най-популярни теми
Органичните страници, които получават най-много трафик, Ви дават представа какво покриват вашите конкуренти в тяхното съдържание и маркетинг.
Оптимизиране и адаптиране на стратегията за органичен трафик
Използвайте резултатите на конкуренцията като примери и вдъхновение за подобряване на Вашата стратегия.
Ето и някои идеи как може да се постигне това:
- Добавете липсващи секции и раздели, които могат да бъдат ценни за читателите във Вашия сайт;
- Уверете се, че отговаряте на въпросите на своята целева аудитория;
- Включете външни и вътрешни връзки с линкове;
- Не забравяйте визуалното съдържание – добавете снимки на продукти, диаграми, видео или друг тип съдържание, което може да привлече вниманието след попадането на страницата от потребители;
- Наблюдавайте, редовно актуализирайте и оптимизирайте съдържанието на уебсайта си.
Проследяването на органичния трафик на конкуренцията, използването както на слабите, така и на силните страни в разглежданото съдържание Ви гарантират нови идеи и подобряване на резултатите в търсачките. Не пропускайте да обръщате внимание и на клиентите си – какви са въпросите им, какво за тях липсва във Вашия сайт. Разбира се, винаги са нужни и тестове на адаптираните идеи.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от similarweb.com и semrush.com.
Източник на снимковия материал: canva.com