Как промените на рекламите в Google рефлектират върху SERPs и метриките за оценяването им?
24.04.2024 г.4 мин.
През април т.г. Google направи промени в т.нар. „топ реклами“ и свързаните с тях показатели. Предвижда се, че измененията няма да повлияят върху ефективността на самите реклами, но има някои неоспорими промени в цялостния вид на Search Engine Results Pages (SERPs). Какво точно представляват Google ads? С какво са важни те за онлайн търговията и как изглеждат към момента? Каним Ви на преглед по темата.
Какво представляват Google ads?
Рекламите от Google могат да се показват на страници с резултати от търсенето (SERPs), или на уеб страници в дисплейната мрежа Google Display Network (GDN), т.нар. дисплей реклама. GDN представлява мрежа от уебсайтове, които предоставят място на своите уеб страници за визуализация на Google Ads. Тези реклами могат да бъдат базирани на текст, изображения или комбинация от двете, като показват съдържание, подходящо за съответните потребители. За правилно оформление на Google ads се следват основни правила за брой символи, размери на изображението, предназначение и формат.
За целите на настоящата тема се концентрираме върху Гугъл рекламите в SERPs.
Този тип ads осигуряват изключителна преднина над останалите резултати при търсене по ключови думи от потребителите. Сред основните цели и метрики за оценяване на резултати от рекламата са посещение на рекламираната уеб страница, както и визуализация и присъствие в SERPs.
Преди промяната
Преди промените, направени от Гугъл, топ рекламите (top ads) в SERPs се показваха най-горе в резултатите от търсенето. Стандартната визуализация включваше 3 спонсорирани резултата преди всички останали органични листинги. Отличаваха се надписа „Sponsored“ до заглавието и линка.
Метрики като „Първа страница на Гугъл“ също вече са отживелица, тъй като при скрол надолу в резултатите излизат допълнителни резултати, но не и нова страница.
Какво е Top ad към момента?
Google вече може да квалифицира и реклама под първите резултати като top ad, тъй като е в непосредствено съседство с водещи органични резултати. Следователно топ реклама може да бъде на 15-та обща позиция — под първите четири реклами и 10 органични листинга.
Промените изискват преоценка на стратегиите и целите, както и метриките, по които се определят постигнатите резултати. Освен топ резултатите, които се намират над органичните такива, вече следва да се вземат под внимание и ads, които могат да бъдат навсякъде сред следващите резултати и т.нар. абсолютен връх.
Google вероятно ще продължи с динамичните промени и е възможно окончателно да „пенсионира“ базираните на позиция метрики или да променя методите за тяхното изчисление. „Средната позиция“ бе ключов показател – рекламите на видимата част на екрана от страницата обикновено получаваха по-високи честоти на кликване. Значението на тази позиция намаля, а резултатите от търсенето започнаха да съдържат повече изображения и графики.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от practicalecommerce.com.
Източник на снимковия материал: canva.com