Три често срещани грешки в дигиталния маркетинг и как да не попадате в капана им

26.10.2023 г.4 мин.

Бъдещето на дигиталния маркетинг през 2024 г. ще бъде оформено от напредъка в технологиите и променящото се поведение на потребителите. Актуалната информация за предстоящите трендове и грешки ще помогнат на онлайн търговците да останат релевантни в сферата на електронната търговия, ето защо в днешния материал предлагаме три често срещани грешки в дигиталния маркетинг и как могат да бъдат избегнати.

Маркетингова стратегия и следаването ѝ

Дигиталният маркетинг не съществува във вакуум, поради което е важно да се гарантира, че предвиденият бюджет е съобразен с маркетинговата стратегия, както и че се коригира според постигнатите цели. Според Gartner, фирма за технологични изследвания и консултации със седалище в Стамфорд,  почти половината (47%) от фирмите нямат реална стратегия за дигитален маркетинг, но се опитват да прилагат такава. 

Добра практика е да се използва стратегически подход. Дейностите и инвестициите в дигиталния маркетинг следва да бъдат приоритизирани, оценени и интегрирани в маркетинговата стратегията.  

Препоръчителни действия: Използване на стратегически подход към дигиталния маркетинг, като се преглеждат всички опции и се приоритизират дейностите, носещи най-голяма печалба. Редица платформи предлагат комплексни инструменти за създаване и управление на конкретни маркетингови цели или цялостна дигитална маркетингова стратегия. Пример са RACE Growth System на Smart Insights, CloudCart Marketing Suite, различни Wordpress плъгини и други.

Пренебрегване на AI инструменти 

ChatGPT, Google Bard и други AI инструменти не са достигнали абсолютно ниво на самостоятелност. Те имат своите недостатъци и ограничения, както и нужда от редакция, но употребата на този тип инструменти не бива да се пренебрегва. Те могат да помогнат за по-ефективна работа и ускоряване на процеси, да информират, вдъхновяват, включително:

  • Генериране на съдържание;
  • Сегментиране на аудитория;
  • Често задавани въпроси – какви са те, как следва да се отговори;
  • Ангажираност на клиентите и помощ чрез AI chatbots;
  • Информация за добри маркетингови практики.

Препоръчителни действия: Препоръчително е постигнатите резултати от AI инструментите да бъдат проверявани, като не се използват за напълно самостоятелно решение.

Пропускане на ползите от имейл маркетинга

Имейл маркетингът е изключително ефективен инструмент за изграждане и поддържане клиентска база. Той ще продължи да бъде важно средство за достигане и ангажиране на аудитории. С нарастването на конкуренцията и нейната бърза адаптация, наложително е за онлайн търговците да направят своите имейл бюлетини по-персонализирани и подходящи за тяхната аудитория. 

Препоръчителни действия: Персонализация на имейлите може да се постигне чрез предоставяне на препоръки въз основа на минали покупки на клиента или история на сърфиране, автоматизация на имейли за изоставена количка, както и последващи имейли след покупка.

В интернет пространството могат да бъдат открити хиляди съвети за онлайн търговци. Много от тях не могат да се прилагат като глобално правило поради спецификите на бизнеса или разлики в пазарите. Всеки съвет следва да се адаптира според нуждите на конкретната компания.

ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от SmartInsights.

Източник на снимковия материал: canva.com