Едва 50% от българите са пазарували онлайн през 2022 година според проучване на Евростат
15.03.2023 г.2 мин.
Проучване на Евростат показва, че около 50% от българите са пазарували онлайн през 2022 г., което поставя страната ни на последно място в Европейския съюз (ЕС) по този показател, дори и с повишението от 7 процентни пункта спрямо 2021 г. (42%).
Онлайн пазаруването продължава да расте с бързи темпове. Данните от Евростат показват още, че 91% от хората на възраст от 16 до 74 години в ЕС са пазарували в интернет, като 75% от тях са купували или поръчвали стоки или услуги за лична употреба.
Делът на онлайн купувачите е нараснал от 55% през 2012 г. до 75% през 2022 г., което е увеличение от 20 процентни пункта. Страните, при които се наблюдава най-голям темп на нарастване на онлайн пазаруването, са Нидерландия (92%), Дания (90%) и Ирландия (89%).
Най-често потребителите поръчват дрехи, обувки или аксесоари. И не на последно място хората често правят поръчки за бързо хранене, кетъринг услуги и приемат доставки от ресторанти. Класацията продължава с козметика, продукти за красота, мебели, аксесоари за дома или продукти за градинарството.
През 2021 г. продажбите в интернет пространството у нас отбелязват 29% ръст и надхвърлят 1.25 милиарда евро по данни от годишния доклад на E-commerce Europe.
Средната годишна онлайн кошница в България е 555 евро, коментира преди време Жанет Найденова, председател на управителния съвет на Българската Е-комерс асоциация (БЕА), която цитира данни на „Паспорт на е-комерс индустрията в България 2022".
Източник на снимковия материал: canva.com