Лоялност към бранда: какво представлява и с какво се отличава от клиентската лоялност?

22.05.2024 г.4 мин.

След като обърнахме индивидуално внимание на клиентската лоялност, следва да хвърлим светлина и върху т.нар. brand loyalty. Какво представялва и с какво се отличава от клиентската лоялност? Какви примери можем да дадем за лоялност към бранда? Заслужават ли си усилията за изграждане на конкретен образ в съзнанието на целевата аудитория? Елате с нас на преглед по темата!

Лоялност на клиентите срещу лоялност към бранд, или цена срещу емоция

Докато първият вид лоялност се фокусира върху това дали клиентът купува и колко, вторият се спира на това как той гледа на конкретен бранд и какви емоции създава компанията в него. 

Програмите за лоялност възнаграждават постоянните клиенти с редица стимули, като специални и по-ниски цени, трупане на точки и други. Можете да видите повече по темата ТУК

Какво представлява т.нар. лоялност към бранда или brand loyalty?

Лоялността към марката или бранда има много нюанси, тъй като тук е важно индивидуалното възприятие. Добър пример е клиент, който продължава да купува от дадена компания въпреки промените в нейния продукт, услуги и цени. Лоялността към бранда е малко по-нюансирана от лоялността на клиентите, защото се фокусира върху нематериалната, възприемана стойност на Вашите продукти или бизнес.

Лоялните към даден бранд винаги избират точно него пред конкурентите му. Ако свързват името с потвърдено качество, грижа, морални ценности или друго важно за тях, лесно може да бъде пренебрегнат сходен продукт на друга марка, дори и на по-ниска цена.

Ценностите на Вашата марка съответстват ли на тези на Вашата целева аудитория? Вашите клиенти виждат ли Ви като иновативен и надежден бранд? Кое Ви прави уникални? Какво във Вашето предложение Ви отличава в индустрията? Кой е Вашият първи пример за изключителна лоялност към бранд?

Apple е един от най-добрите примери, когато става въпрос за brand loyalty. Продуктите на компанията са значително по-скъпи и несъвместими с външни устройства спрямо други марки. Но Apple изгражда дълги години в съзнанието на аудиторията си устойчив образ на иноватор. Въпреки високата цена при продуктите на Apple и прилежащите им абонаменти, в клиентите не остава съмнение за изключителното им качество и надеждност. Важна роля в затвърждаването на този образ играе и обслужването на клиенти, което осигурява компанията.

Изграждането на brand loyalty е нелека задача за всеки бизнес. Не е необичайно дори клиентите, които основно приоритизират цената, да бъдат емоционално свързани с дадена компания на по-късен етап. От ключово значение е компанията да демонстрира, че е посветена на посрещането на клиентските нужди при всяко взаимодействие. 

ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от blog.hubspot.com.

Източник на снимковия материал: canva.com