Как персонализацията в областта на онлайн търговията подобрява потребителското изживяване и какво следва от нейното развитие?
08.09.2023 г.4 мин.
Персонализацията в онлайн търговията вече е задължителна част от доброто потребителско изживяване. Според данните на глобалната компания, предлагаща услуги в областта на управленското консултиране – McKinsey, голям процент от клиентите очакват компаниите да им предложат лично отношение, а 76% се разочароват, когато това не се случи. Друго изследване показва как 80% от хората споделят, че е по-вероятно да купят от бизнес, който предлага истинска персонализация. Освен това мнозинството от потребителите посочват, че изживяването, осигурено от конкретен бранд, е също толкова важно, колкото и продуктът или услугите, които се продават.
Фирмите, които се развиват по-бързо, реализират около 40% повече приходи от персонализация в сравнение с по-бавно развиващите се бизнеси. И това съвсем не е случайно съвпадение – по данни на компанията Salesforce над една трета от клиентите не биха предпочели търговец, препоръчал стоки, които не са подходящи за тях. Всичко това показва, че в днешно време е необходимо персонализацията да заема ключова роля в стратегията за електронната търговия, което максимално увеличава продажбите и потребителската удовлетвореност.
Персонализираната препоръка на продукти и оферти е може би най-разпространената и ефективна стратегия, която компаниите могат да приложат по отношение своите клиенти. Според проучването на McKinsey препоръките за продукти генерират около 35% от продажбите на Amazon и 75% от това, което потребителите гледат в Netflix. Пазаруващите все повече очакват да бъдат напътствани по време на своето потребителско пътуване и разчитат да им се напомня за техните нужди.
Новата глава в персонализацията
„Всъщност това, което се считаше за „персонализация“ досега, е само върхът на айсберга, когато става дума за предлагане на наистина персонализирани препоръки на потребителите. С новите постижение в AI технологията, компаниите могат да подобрят резултатите за онлайн търговията и своите потребители“, споделят експертите от Crossing Minds в доклада E-Commerce Personalization: 2023 Trends.
Новият подход ще изисква да се промени фокусът към това, което потребителите в действителност правят, когато посетят даден електронен магазин. За целта компаниите трябва да използват технология, която може анализира предприетите от потребителите действия през първите няколко секунди – кликове, скролове, харесвания, добавяния в количката и други. Това ще позволи на търговците да предлагат наистина персонализирани препоръки на пазаруващите.
Изкуственият интелект (AI) е изключително важна част от персонализацията. Технологията бе спомената и при предходните водещи тенденции, но нейното приложение определено не е изчерпано. Според скорошно проучване 79% от анкетираните заявяват, че интегрирането на AI в маркетинга и продажбите е увеличило приходите на бизнеса. Също така благодарение на прилагането на бизнес стратегии, базирани на изкуствен интелект, компаниите са успели да генерират поне 20% допълнителни приходи.
Въпрос на време е повече търговци да внедрят тази технология в своите бизнеси. В общи линии в сектора на продажбите AI анализира социални, исторически и поведенчески данни, така че брандовете да получават много по-точно разбиране за клиентите и да предвиждат тяхното поведение. На база на тази информация съответно могат да предоставят изключително подходящо съдържание, да увеличат възможностите си за продажби и да подобрят потребителското пътуване.
Източник на снимковия материал: canva.com