Как да оптимизирате продажбите си? Запознайте се с показателите за проследяване на потребителските предпочитания

24.05.2023 г.3 мин.

Бизнесът в сферата на продажбите изисква богата информация за клиентите и потребителите, за да им предложи точно това, от което се нуждаят. Това е възможно с внедряването на CRM софтуер, който ще помогне за изследване на показателите на уебсайта, за анализ на социалните медии и за рационализация проследяването на клиентите. По-този начин се набират необходимите данни, благодарение на които се увеличава потенциалът за повече продажби и се постига ангажираност при потребителите.

Представяме Ви някои ключови показатели, методи и процеси при проследяването на клиентите според Enterprise.com:

1. Запознайте се с ключовите показатели за проследяване:

  • Изтегляния: Тук от ключово значение е да се проследят изтегляниятa и включванията, както и регистрациите. Това помага да се прецени интересът на потенциалните клиенти, за да се определи целевата демография или дори психографията на потенциалния клиент, което ще помогне за представянето на подходящо съдържание и продукти;
  • История на покупките: Проследяването на историята на покупките ще помогне при анализа на информацията за клиентите и техните предпочитания;
  • Канали за трафик: Важно е да се знае откъде идват клиентите, за да се измери възвръщаемостта от маркетинговите кампании във всеки от каналите и да се прецени тяхната ефективност;
  • Имейл показатели: Предприемачите могат да проследят кой отваря мейлите си и за кого са по-скоро като спам съобщения. Генерира се информация за отварянето на линковете, кликането върху връзките. Процентът на отворени имейли и честотата на кликване са огромни фактори за определяне на това колко добре е ангажирана аудиторията.

2.Методите за проследяване на клиента включват автоматизирани мейл инструменти, инструменти за анализ на социалните медии, вградени показатели на уебсайта, CRM софтуер.

3.Процес при проследяване на клиента. В процеса участие вземат някои изключително важни действия като:

  • Сегментиране на мейли: Организацията става по определени критерии;
  • Клиентски етикет: Това са редове код, вградени на сайта, които проследяват клиентите. Те предоставят информация колко дълго посетителите остават на сайта, какви продукти са разгледали и добавили в количката си, както и какви са премахнали от количката си;
  • Пиксели за проследяване на клиенти: Така се проследяват посещения, рекламни импресии, реализации и как потребителите са стигнали до уебсайта;
  • Персонално клиентско изживяване.

Проследяването на Вашите потребители е важно, тъй като това може да подобри предлаганото обслужване и комуникацията на бизнеса да бъде в синхрон с нуждите на клиента.

Материалът е подготвен, с помощта на Enterprise.bg.

Източник на снимковия материал: canva.com