Case Study в маркетинга – изследване на същност, тактика или стратегия (Част 1)
06.03.2024 г.4 мин.
В маркетинга case study представлява задълбочено изследване на ефективността на определен инструмент, тактика или стратегия. Фокусът е върху измерими резултати, като увеличение на продажбите, посетителите или производствените часове. Добре подготвеното case study Ви позволява да илюстрирате и обясните как сте постигнали успех в конкретна ситуация. Как може да Ви бъде полезно и какви са реалните успешни примери в маркетинга? Елате с нас на кратък преглед по темата!
Може да сте попадали на различни вариации на т.нар. case studies през годините без да осъзнавате, че представляват точно това. Нека да разгледаме как те могат да повлияят на Вашия бизнес и какво следва да включват.
Какво е case study в маркетинга?
Това най-често е документ или уеб страница, която обхваща няколко основни части:
- Описание на темата: Разкажете каква е историята, какъв е точно проблемът;
- Цел: Определете целта на проекта, така че читателите да разберат какво да очакват;
- Хипотеза: Кажете на аудиторията какво предвиждате да се случи, след като приложите стратегията си;
- Прилагане на стратегия: Преведете читателя през процеса, който е използван за разрешаване на посочения казус, стъпка по стъпка;
- Резултати: Предоставете резултатите възможно най-подробно;
- Заключителни констатации: Обяснете на какво Ви е научил конкретният казус.
Не е необходимо да включвате всички посочени елементи, но колкото повече подробности добавяте, толкова по-ефективно става Вашето маркетингово проучване. Не забравяйте, че искате да покажете на света как Вашият продукт или услуга са помогнали за специфичен проблем.
Ето и няколко примера за Case Study в маркетинга:
Shopify case study by HubSpot
Създаденият от канадската e-commerce компания case study подчертава начините, по които Shopify използва приставката за имейл на HubSpot, за да спести време и да подобри комуникационния поток с клиенти.
Bit.ly и Vissla
Bit.ly използва по-традиционен шаблон за case study и създава PDF документ, който включва няколко раздела, които ни превеждат през процеса на това как Vissla подобри своя омниканален маркетинг с Bit.ly.
MarketingSherpa case study и компания за натурални храни
Това case study е изключително подробно и описва процеса, чрез който MarketingSherpa помага на компания за натурални храни да увеличи приходите с 18% с редизайн на сайта. Целият проект може да бъде видян от началото до края. Фокусът е върху дизайна и визуалните елементи.
Как точно би изглеждал Вашия Case Study зависи от редица фактори: подход, ресурси, конкретен проблем, каква е аудиторията Ви, какви ще са използваните канали за разпространение и други. Не забравяйте, че освен даден продукт, често клиентът купува и историята зад него.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от crazyegg.com.
Източник на снимковия материал: canva.com