E-commerce речник: Ефективни cross-selling стратегии за реализиране на онлайн продажби
21.09.2024 г.3 мин.
Вече научихме какво представлява т.нар. cross-selling, както и какъв потенциал носи за повишаване на продажбите, реализирани през Вашия уеб сайт. Днес ще отговорим на въпросите какви са ефективните стратегии за кръстосани продажби и на базата на каква информация можете да изградите своята стратегия за постигане на желаните резултати? Елате с нас на преглед по темата!
Ефективни стратегии за кръстосани продажби
След като вече знаете какво представляват кръстосаните продажби и ползите от тях, ще разгледаме няколко от най-популярните стратегии за постигане на добри резултати.
Персонализиране на офертите за кръстосана продажба
Според изследването на McKinsey 71% от съвременните клиенти имат очаквания марките да доставят персонализирано изживяване. Близо 76% от потребителите, участвали в проучването, изразяват разочарование, ако това не се случи. Ето защо е желателно препоръките към всеки клиент да бъдат въз основа на техните предпочитания, история на покупките и поведение онлайн.
Инструментите за анализ на данни и AI правят процесите на планиране и реализация много по-лесни.
Персонализираните кръстосани продажби създават във Вашите клиенти усещане, че са разбрани от компанията, от която са избрали да пазаруват. Когато те се чувстват оценени, това ще доведе до повишаване и на вероятността да приемат направеното онлайн предложение.
Предлагайте добавки с отстъпка
Проучване, направено от HubSpot от 2023 г., показва, че 37% от търговските представители в САЩ, които извършват кръстосани продажби, обявяват предлагането на отстъпки и промоции за една от трите най-ефективни техники за кръстосани продажби.
Изследване на Wildfire Systems показва, че 82% от онлайн купувачите са по-склонни да завършат покупка, ако получат код за отстъпка или купон.
Следва да се уверите, че сте посочили ясно ползите и възможностите за намаляване на разходи за потенциални, както и настоящи клиенти чрез Вашите промоционални оферти. Представете как предложението подобрява изживяването на потребителите и им осигурява допълнителна стойност.
Предлагане на изключителни комплекти и пакети
Един от ефективните начини за постигане на добри резултати в кръстосаните продажби е създаването на специални комплекти и пакети, които съчетават основния продукт с допълнителни елементи. Помислете възможно ли е да направите пакета по-евтин, отколкото са поръчките на отделните артикули.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от blog.hubspot.com.
Източник на снимковия материал: ©Getty Images Pro via Canva.com, ©Dragos Ciobanu's Images via Canva.com