E-commerce речник: Какво представлява т.нар. cross-selling и какви са ползите от него?

18.09.2024 г.3 мин.

Потенциалът за приходи от един клиент съвсем не приключва след реализирането на единична поръчка. Съществуват редица възможности по време и след първоначалната покупка, което включва и т.нар. Cross-selling, или кръстосани продажби. Какво представляват те и заслужават ли си допълнителните приходи, които могат да осигурят на Вашия бизнес? До какви ползи, свързани с клиентското преживяване, могат да доведат още? Елате с нас на преглед по темата!

Според консултантската компания за растеж, маркетинг и продажби McKinsey cross-selling могат да увеличат продажбите и печалбите съответно с 20% и 30%.

Какво представлява т.нар. cross-selling?

Кръстосаната продажба представлява предлагане на допълнителни продукти или услуги, които допълват първоначалната покупка на клиента. Пример в сферата на ресторантите за бързо хранене би включвала предложения за пържени картофи и напитка към поръчката за бургер. Онлайн това може да включва предложение за свързан продукт, аксесоар, консуматив или др.

Възможностите за кръстосани продажби са налични на различни етапи от процеса на продажба онлайн. Това включва редица страници на Вашия уеб сайт: продуктови, страница за плащане, благодарствена страница и др.

Ползи от кръстосаните продажби:

Една от изключителните ползи от кръстосаните продажби е увеличаването на приходите от продажби.

Когато клиентите възприемат, че бизнесът Ви постоянно отговаря на нужди им и цялостното им изживяване чрез подходящи предложения, е по-вероятно да развият лоялност и доверие към Вашата компания.

Кръстосаните продажби включват стратегическо поставяне на свързани предложения в полезрението на клиента, което може да включва продукти, за които не са знаели.

ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от blog.hubspot.com.

Източник на снимковия материал: ©Getty Images via Canva.com, ©89Stocker via Canva.com