E-commerce речник: Какво е Newsjacking и как можем да го използваме?

28.06.2024 г.4 мин.

Като всяка друга сфера, електронната търговия, както и задължително свързаният с нея маркетинг, също са наситени със специфични термини, съкращения и дори жаргон. Днес ще Ви запознаем с т.нар. newsjacking. Какво е значението на този маркетингов метод и как можем да го използваме? Има ли приложение у нас, къде е неговото място и кога е подходящ за употреба? Какви примери можем да дадем за newsjacking? Елате с нас на преглед по темата!

Какво е newsjacking?

Терминът, който в буквален превод означава „прихващане на новина“, описва използване на новинарска история за получаване на медийна видимост на дадена марка. Това е свързано с възползване в правилния момент и подходящо съчетаване на продукт и услуга с новината. Така се генерира медийно внимание, докато се използва вълната на тренда. 

Накратко, използва се актуална новина, която се превръщана в маркетингова златна стратегия.

Защо да се прилага newsjacking?

Компаниите, които успешно използват медийното внимание към актуална новина, могат да се възползват от:

  • Повишена видимост: Достигане до аудиторията по актуална тема и значително увеличаване на обхвата на съдържание;
  • Авторитет: Споделянето на интересни гледни точки за текущи събития може позиционира марката като лидер на креативността в дадената индустрия;
  • Ангажираност: Набиращите популярност теми обикновено идват с по-висок процент на ангажираност, тъй като резонират с актуалните въпроси, обсъждани към момента;
  • SEO ползи: Newsjacking-ът може да се превърне в новинарска история сама по себе си, което да помогне за генериране на препратки към високоавторитетни медийни сайтове;
  • Възвръщаемост на инвестицията: Изискват се по-малко инвестиции спрямо традиционните маркетингови кампании, като същевременно се постигат високи нива на ангажираност и покритие.

Как успешно да „откраднем“ новина?

Използването на актуална новина по този начин би могло да доведе до негативни последици, ако не се реализира правилно.

Важно е да използвате тема, с която може да се направи адекватна връзка. Не е задължително тя да бъде във Вашето поле на дейност, но е задължително връзката с Вашия бизнес да бъде обмислена.

За правилно планиране и изпълнение е необходимо да сте проверили новината и да сте се възползвали от вълната на интерес в подходящия момент. Според редица маркетинг експерти, подходящият времеви прозорец е кратък и се намира в периода между излизане на новината и заливане на медиите с допълнителна, както и вторична информация.

Ще продължим с темата в Част 2!

ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от  backlinko.com.

Източник на снимковия материал: semrush.com, canva.com