Какво представлява Temu и какво можем да научим и „откраднем“ от приложението при развиване на онлайн търговия?
17.11.2023 г.4 мин.
Temu е нов и амбициозен играч в международната онлайн търговия. В САЩ използването на приложението е нараснало с повече от 8000% от стартирането му през септември 2022 г., а това го прави едно от 10-те най-популярни приложения. Temu има изключителен успех, предизвиквайки дори Amazon, следвайки ясни маркетингови стратегии, както и дизайн и функционалности, насочени към позитивното потребителско изживяване. Всеки, който успява да застане на пътя на утвърдени гиганти в сферата на онлайн търговията, заслужава внимание, а ето и какво можем да научим от новото приложение.
Приложението е създадено от PDD Holdings, китайска компания насочена към онлайн търговия. Част от успеха на Temu се дължи на огромни маркетингови инвестиции – както дигитални, така и офлайн.
Към момента Temu е №2 в класацията на най-популярните приложения за електронна търговия в САЩ, според оценките на Similarweb за месечни активни потребители за iOS и Android. Temu заема десета позиция за най-популярно приложение като цяло, изоставайки само от приложения, управлявани от Google, и платформи, притежавани от Meta.
Въпреки че продава и извън приложението, Temu силно насърчава посетителите да използват точно него, което позволява на услугата да изгради по-тясна връзка с тях.
Ефективен маркетинг
Temu инвестира изключително в дигитален маркетинг, позиционирайки се точно между най-ориентираните към растеж играчи. През третото тримесечие на 2023 г., компанията е с втория най-голям Pay-per-click (PPC) разход, оценен на 242.4 млн. долара, срещу 171 млн. за Walmart.
Международно развитие
В световен мащаб можем да направим някои сравнения на успеха на приложението Temu въз основа на данни за Android устройства. Резултатите в Обединеното кралство показват, че приложението се нарежда по потребление след Tik Tok, а в Германия – приближава Amazon.
Какво прави Temu толкова предпочитано от потребителите?
- Отстъпки и безплатна доставка. Намаление на цените и безплатната доставка са утвърдени от времето начини за осигуряване на лоялна клиентска база;
- Програма за лоялност. Потребителите могат да се включат в маркетинговите имейли на Temu в замяна на получаване на повече промоционално съдържание, включително промоции само по имейл;
- Промоционална стратегия, задвижвана от AI. Дъщерната компания на Temu, работеща в Китай, Pinduoduo е известна с използването на AI инструменти;
- Дизайн и функционалности, насочени към положителен UX. По-подробно се спряхме на темата за потребителско изживяване в Част 1 и Част 2.
Temu има неоспорим успех, но това не означава задължително предлагането на по-добри продукти. Клиентското удовлетворение е изменящ се фактор, който изисква постоянно подобряване на услуги, поддръжка на достатъчно интригуващи предложения и актуални маркетингови стратегии.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от Similarweb.com и theconversation.com.
Източник на снимковия материал: Canva.com