MerchantPro: Изместват ли онлайн магазините за технически продукти физическите такива и какви са потребителски настроения?

01.03.2022 г.4 мин.

В нашето съвремие съвсем резонен е въпросът, свързан с продажбата на технически продукти онлайн. Между онлайн и офлайн продажбите съществуват редица различия, но какви са предимствата на онлайн търговията, които я правят привлекателна за потребителите? Какви са тенденциите и изместват ли онлайн магазините физическите такива? Отговор на тези въпроси за ПромоТех.bg дадоха специалистите от доказаната E-commerce платформа MerchantPro.

Изместват ли онлайн магазините за технически продукти физическите такива?

Електронната търговията у нас се осъществява, както навсякъде по света, чрез продажба на стоки и услуги онлайн или през мобилно приложение. Почти всички правила на офлайн търговията се отнасят и за продажбите през Интернет, но онлайн пазаруването предоставя на потребителите повече опции, като:

  • Спестяване на време;
  • Бързо сравнение между различните търговци;
  • Леснодостъпна и изчерпателна информация за отделните продукти, включваща потребителски мнения, технически характеристики и данни за производителя;
  • Възможност за бързо безкасово плащане;
  • Повече потребителски права, обусловени от т.нар. „договори за продажба от разстояние”, като например двуседмичен срок за връщане на продукта.

„Това доведе до отчетлива тенденция на бурен растеж на онлайн спрямо офлайн продажбите. Този тренд се прояви с пълна сила и благодарение на пандемията. В резултат на него се наблюдава постепенно отстъпване на физическите магазини в много бизнес сфери“, разказаха от компанията.

Личният контакт с компетентно лице и възможността продуктите да се докоснат и видят на живо е определящ при покупката на някои артикули. Затова много компании избират хибридните продажби - продават онлайн, което обикновено генерира по-голям процент продажби, но имат и физически магазини. „Подобни хибридни стратегии са важни за продукти, които имат по-сложни технически изисквания, предоставя се професионална поддръжка или се продават с гаранция и сервиз“, допълниха още от MerchantPro. Понякога самият бранд изисква поддържането на физически локации и не е достатъчно да се продава единствено онлайн. В такива случаи E-commerce платформи като MerchantPro.bg предоставят решения, които помагат на търговците да комбинират онлайн и офлайн присъствието си умело и с лекота.

Какви са тенденциите в продажбата на технически продукти?

“Международните продажби несъмнено са сред водещите тенденции, а онлайн присъствието е най-добрият начин за бързо и евтино навлизане на чужд пазар”, категорични са българските специалисти.

Проучвания показват, че българските стоки са относително добре познати в 35 държави по света. „Разковничето за успеха в международните продажби обаче се крие в логистиката и това какво се купува и какво се предлага в мрежата. Тъй като потребителите стават все по-информирани и взискателни, платформите за онлайн търговия се стремят да отговорят на тези нужди“, споделиха от MerchantPro. Интересна тенденция в случая е своеобразното заличаване на границите в рамките на електронната търговия. Хората желаят безплатни доставки и безплатно връщане във възможно най-кратки срокове.

През последните 3-4 години потребителите разбраха как работи електронната търговия и предявяват все повече претенции към търговците. „Освен покупка и връщане, те искат бързо връщане на суми, намаления, голямо разнообразие, постоянна наличност и приемлива цена. За да си гарантират стабилно присъствие и добър пазарен дял, онлайн търговците трябва да отговорят подобаващо на потребителските настроения и да осигурят желаното“, коментираха още от MerchantPro.

Източник на снимковия материал: MerchantPro

Повече информация за компанията бихте могли да намерите в микросайта ѝ в Борса.bg!

Merchant Pro
www.merchantpro.bg