Очаква се т.нар. Community marketing да привлече значителни инвестиции през следващото десетилетие
13.04.2022 г.2 мин.
С постоянните промени на платената дигитална реклама, Community marketing (б.ред. общностен маркетиг - общност около даден продукт или бранд) се очаква да бъде една от най-големите области на растеж и инвестиции през следващото десетилетие за брандовете в сферата за електронна търговия.
Съществуват два вида Community marketing и това са:
- Първият тип е така наречената „естествена“ общност, която възниква благодарение на потребителите, които харесват даден продукт. „Ако непознати се свързват с Вашия продукт органично, Вие сте на прав път“, казва Том Кот, основател на иновативния интелигентен хладилник Pallate;
- Вторият тип се формира и насърчава от бизнеса. Брандовете създават форум или групов чат, където потребителите да се свързват с тях и да общуват помежду си.
Общността от членове се изгражда благодарение на споделеното съдържание, което аудиторията намира за важно (видео, писмено, аудио). Тя трябва да бъде ангажирана и привличана с нови продукти и специални отстъпки. Физическите събития, които се организират са също добър начин за затвърждаване на привържениците на бранда.
Изграждането на общност изисква добра последователност за дълъг период от време. Ползите от Community marketing са неоспорими. Това помага за увеличение на средната стойност на направените поръчки (AOV), по-ниски разходи за придобиване (CAC) и обратна връзка с клиента, относно продукта.
Източник на снимковия материал: pixabay.com