Какво представлява Consent Mode V2 и защо е толкова важен в онлайн маркетинга?

07.08.2024 г.4 мин.

За да продължим успешно да работим с данни с цел измерване, персонализиране и ремаркетиране в дигитална среда, необходимо е да получим първо съгласието на потребителите, като отговаряме на най-съвременните регулации на Европейския съюз (ЕС). Вече сме застъпвали темата за бисквитки в браузъра, а днес ще обърнем внимание на т.нар. Consent Mode V2, като разгледаме неговото значение и защо трябва да го интегрираме.

Като част от обновените правила за съгласие на потребителите в ЕС, от месец март т.г. Google стартира задължителното налагане на Consent Mode, който управлява бисквитките и предпочитанията на потребителите какви техни данни можем да събираме и как да ги използваме според регулациите на Европейския съюз. Consent Mode V2 е новата версия, обогатена с допълнителни параметри, които трябва да имплементираме в банера за бисквитки на сайта.

Целта на инструмента е да регламентира начина, по който уеб сайтовете събират информация от потребителите, свързвайки предпочитанията им за съгласие с възможностите на Google за анализ и реклама. Внедряването му е от изключително значение за всички бизнеси, маркетолози и рекламодатели, като им позволява да обновяват списъците си в Google Ads и Google Analytics, както и да създават Lookalike аудитории за Demand Gen кампаниите си.

Актуализацията няма само технически измерения и е създадена в отговор на променящите се условия в онлайн средата и поверителността на потребителските данни и предпочитания. Тя има задължителен характер за всички уебсайтове, които използват Google услуги, и изменя начина, по който се управлява едно онлайн съгласие.

Какви са възможните варианти за имплементация на Consent Mode V2?

Ако не разполагате с банер за получаване на съгласие на Вашия сайт, трябва да настроите такъв. Една от опциите е използването на Consent management platform, одобрен от Google, която можете да откриете ТУК, или да направите ръчни настройки.

Каква е разликата между старата и новата версия?

Първоначалният Consent Mode представлява познатия банер, свързан със спазването на изискванията за поверителност на данните (GDPR). Чрез него посетителите в един уеб сайт имат възможност да откажат или приемат бисквитките. По този начин оказват влияние на поведението на маркетинговите инструменти и скриптове.

Consent Mode се фокусира върху разпоредбите за поверителност и конкретно GDPR, а Consent Mode V2 е система за режим на съгласие на Google, която съдържа конкретни функции за интегриране с инструментите на търсачката. 

ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от webbuild.bg и xplora.bg.

Източник на снимковия материал: canva.com