E-commerce речник: Какво представляват т.нар. heading tags и каква е връзката им със SEO?

09.10.2024 г.3 мин.

Не веднъж сме разглеждали основни SEO термини и правила, по които търсачките определят класирането на даден уеб сайт или страница. Днес ще добавим нов термин в своя e-commerce речник и ще се спрем на т.нар. заглавни тагове (heading tags). Ще обърнем внимание на въпроси, свързани с това какво представляват точно те, каква е целта им и тяхното значение за оптимизацията на Вашия сайт.

Какво общо имат heading tags със SEO?

Алгоритмите на търсачките обикновено вземат ключови думи от heading tags, както и основната част на съдържанието, за да разберат контекста на уеб страницата и да определят дали съдържанието е подходящо за заявката на потребителя.

Heading tags са Hypertext Markup Language (HTML) тагове, което е различно от чисто визуалния размер, шрифт и подредба на текста. Докато всеки таг служи за специфична SEO цел, тагът H1 има най-голямо значение като основно заглавие или заглавие на страницата, следван по тежест от H2, H3 до H6. Ако пропуснете някой от тях и прескочите от H2 към H4, структурата на заглавието в страницата ще бъде нарушена. Визуално това може да не нарушава представата Ви за оформление на текста, съдържанието да е полезно за Вашата аудитория, но SEO-то на страницата ще пострада. Това от своя страна ще доведе до по-лоша видимост в търсачките и по-слаба посещаемост. Вашата аудитория и бъдещи клиенти няма да достигнат до важната или полезна информация.

Каква е йерархията?

Тагът H1 е основен HTML елемент, който определя и основното заглавие на Вашата уеб страница. Следвайки логическата последователност на йерархията, следващите тагове са подзаглавието H2 и H3, който може да бъде използван като опорни точки надолу в текста.

Каква е разликата между Heading Tag и Header Tag?

Въпреки че тези два термина понякога се използват взаимозаменяемо, те се отнасят до различни елементи в HTML, който е един вид скелета на Вашата уеб страница.

Heading Tag-ът показва йерархията и структурата на текста, докато вторият се използва за определяне на горната секция на сайта. Отделената с Header Tag част най-често съдържа уводно съдържание, навигационно меню, лого или други елементи, които се показват в горната част на сайта.

ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от semrush.com.

Източник на снимковия материал: © Getty Images via Canva.com