E-commerce речник: Кои са известните примери за Newsjacking, с които сме се сблъсквали?
03.07.2024 г.3 мин.
Вече Ви запознахме с т.нар. newsjacking в Част 1. Спряхме се на значението на този маркетингов метод, как можем да го използваме и какво е приложението му у нас. Днес ще обърнем внимание на примерите, които можем да дадем за newsjacking. Как изглежда една успешно „открадната“ новина? Елате с нас на преглед по темата!
Wendy и McDonald`s
Веригата за бързо хранене Wendy има неоспоримо забавно присъствие в социалните медии.
В един от случаите профилът на Wendy използва реална публикация на своя конкурент, където се говори за направени 50 продуктови модификации. Wendy шеговито задава въпроса дали някоя от планираните промени на бургера на McDonald`s наистина ще подобри вкуса на продукта. Не всички компании обаче могат да се измъкнат без последствия от такъв тип шеги, тъй като значение имат местните регулации и закони.
Oreo и Зона 51
Newsjacking-ът често е насочен към интернет тенденциите. Понякога вниманието на потребителите не се задържа дълго, но ако се присъедините към тренда последни, то със сигурност би било безрезултатно.
Някои марки са значително по-добри в това от други. Пример за това са Oreo, които успешно вместват бранда си в предполагаемата новина за инвазия в Зона 51 в САЩ.
Dunkin’ Donuts и синьо-златната рокля
Dunkin’ (по-рано Dunkin’ Donuts) също използва този подход през 2015 г., като успешно съчета бранда с фурора около снимка на рокля, която изглеждаше синя за някои зрители и златиста за други.
„Няма значение, дали са в синьо и черно или в бяло и златно, те са все така вкусни.”, гласи коментарът на веригата до снимка с понички в тези цветове.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от backlinko.com.
Източник на снимковия материал: semrush.com, canva.com