E-commerce речник: 10 понятия, с които трябва да сте наясно, когато развивате онлайн бизнес
08.05.2024 г.3 мин.
Всяка индустрия има свои специфични термини, съкращения и дори жаргон, с който специалистите в сферата са запознати. Разширяването на Вашия речник ще се случи естествено, когато се потопите по-дълбоко в пространството на електронната търговия. В началото новите модни думи и акроними могат да звучат чуждо и объркващо, ето защо в следващите редове ще се спрем на няколко важни e-commerce понятия.
- A/B тестване
Този тип тестване измерва резултатите от експерименти тип „проба и грешка“. Както вече сме разглеждали в предишна тема, A/B тестването се провежда чрез произволно представяне на две или повече вариации на нещо на клиентите.
- Средна стойност на направената поръчка (AOV)
Средната стойност на поръчката е показател, който може да се проследи чрез разделяне на общия бизнес приход на броя на отделните поръчки.
- Business-to-Business (B2B) и Business-to-Consumer (B2C)
Сред най-често срещаните видове електронна търговия са „Бизнес към клиент“ или т.нар. Business-to-Consumer (B2C) и „Бизнес към бизнес“ (B2B). Повече за различните модели e-commerce можете да видите ТУК.
- Churn Rate или т.нар. отпадане
Степента на отпадане, наричана още отлив на клиенти, описва процеса на напускане на клиенти. Разбирането на обстоятелствата, довели до този процес, може да предостави ценна информация и възможност за подобряване на бизнес процесите.
- Click-through Rate (CTR)
CTR е показател на честотата на кликване. Разглежда броя кликвания, които страницата получава спрямо общия брой посетители. CTR често се използва за оценка на ефективността на платените реклами.
- Cross-Selling или т.нар. кръстосани продажби
Когато клиент направи покупка, има търговски и маркетингов смисъл да му се рекламират подобни продукти и аксесоари. Например, ако някой закупи червени и черни подови стелки за колата си, този човек може да бъде насочен към реклама за съответстващи калъфи за седалки.
Ще продължим с прегледа на основните понятия от електронната търговия в част 2.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от technweb.com.
Източник на снимковия материал: canva.com