Е-commerce с Цветелин Борисов: Какви предимства и недостатъци притежават системите за електронна търговия OpenCart и PrestaShop?
09.06.2022 г.5 мин.
В рубриката ни „Е-commerce с Цветелин Борисов“ ще продължим с темата кои системи за електронна търговия са популярни в България и какви са предимствата им?. Предстои да разгледаме подробно характеристиките на едни от популярните системи за електронна търговия у нас, а именно OpenCart и PrestaShop. Благодарение на г-н Цветелин Борисов ще научите кои са техните основни предимства, но и с какви недостатъци и не толкова ефективни функции ще се сблъскате, ако изберете да се доверите на тях за Вашия онлайн бизнес.
OpenCart
„OpenCart предлага над 14 000 разширения и теми за електронен бизнес от всякакъв тип. Освен това се интегрира с повече от 20 метода за плащане и над 8 метода за доставка. Накратко, дори и с малък бюджет, Вашият магазин все още ще процъфтява на платформата OpenCart“, категоричен е Цветелин Борисов.
Платформата Ви позволява пълен преглед на общите поръчки, клиентите и анализ на продажбите чрез таблото на администратора. Имате отделен достъп за потребители и потребителски групи. Също така можете да управлявате множество магазини от един администраторски интерфейс и да добавите различни продуктови промени.
„Осигурете вградена партньорска система, предлагайте отстъпки, купони и промоции, създайте свои собствени резервни копия и възстановявания – всичко това е възможно с OpenCart“, допълни още експертът в областта.
Положителните страни на системата OpenCart според г-н Борисов са:
- OpenCart 3.0.3.3 е безплатна;
- Идеална опция за клиенти, които искат специфични функционалности на пазарската количка;
- Гъвкава за работа с различни платежни процесори и платежни шлюзове;
- Лесна и бърза за настройка и конфигуриране на нов опростен уебсайт за пазарска количка;
- Лесна за потребителя администрация за нетехнологични разбирания.
OpenCart има и някои не толкова ефективни функции, които ще разгледаме и отбележим. Ето ги и тях:
- Документацията на OpenCart не е най-лесната в сравнение с други платформи;
- Функционалността на OpenCart при търговията на едро не е достатъчно добра;
- Платформата е доста бавна и липсва сигурност;
- Не е идеален избор за по-големи магазини за електронна търговия;
- Остарели теми;
- Някои умения на разработчика са необходими понякога като администратор.
PrestaShop
Следващата популярна система за електронна търговия у нас, върху която ще се фокусираме, е PrestaShop. Това е безплатно решение с отворен код за търговци. Статистиката на платформата показва, че над 100 000 онлайн бизнеса в България използват тази технология.
„Платформата се използва често, тъй като магазините инсталират и персонализират софтуера с лекота. Вие сте свободни да изберете напълно хоствана или самостоятелно хоствана версия. Следователно можете да определите Вашето ниво на технически контрол“, обясни г-н Борисов.
Освен вградената функционалност на PrestaShop, собствениците не електронни магазини могат да разширят платформата, като използват плъгини и теми. Въпреки това, PrestaShop се състои от всички необходими магазини и няма нужда да се оборудва с допълнителни разширения.
Ето и възможностите на платформата PrestaShop:
- Бързо създаване на продукти и опаковки с хубаво меню и оформления;
- Позволете на клиентите да качват файлове, за да продават персонализирани продукти;
- Добавете продукти с варианти от списъка с атрибути;
- Ограничете количеството за покупка за някои продукти и задайте съобщения за изчерпване на наличността;
- Лесно създаване на продуктови категории и подкатегории;
- Персонализирайте магазина си с лекота: конфигурирайте плащане, методи за доставка, показване на продукти‘
- Конфигурирайте страницата за плащане.
Вижте предимствата и положителните характеристики на системата PrestaShop:
- Лесен за инсталиране и конфигуриране;
- Количката за пазаруване с отворен код PrestaShop е безплатна;
- Дизайнът на PrestaShop е лесен за използване за нетехнически потребители;
- Лесни за персонализиране функции;
- Поддържайте защитени и надеждни шлюзове за плащане като Paypal и Google Checkout;
„Както всички платформи, така и тази притежава своите недостатъци. Тя е подходяща за малки и средни магазини поради ограничената си мащабируемост и не разполага с официален вграден екип за поддръжка. Дизайнът на PrestaShop не е предназначен за по-големи магазини, а добавките са по-скъпи“, коментира още г-н Борисов.
Очаквайте скоро продължение по темата, в което ще разгледаме подробно и останалите системи за електронна търговия!
Източник на снимковия материал: freepik.com
Повече информация за компанията бихте могли да намерите в микросайта ѝ в Борса.bg!