Е-commerce с Цветелин Борисов: Какви предимства и недостатъци притежават системите за електронна търговия OpenCart и PrestaShop?

09.06.2022 г.5 мин.

В рубриката ни „Е-commerce с Цветелин Борисов“ ще продължим с темата кои системи за електронна търговия са популярни в България и какви са предимствата им?. Предстои да разгледаме подробно характеристиките на едни от популярните системи за електронна търговия у нас, а именно OpenCart и PrestaShop. Благодарение на г-н Цветелин Борисов ще научите кои са техните основни предимства, но и с какви недостатъци и не толкова ефективни функции ще се сблъскате, ако изберете да се доверите на тях за Вашия онлайн бизнес.

OpenCart

„OpenCart предлага над 14 000 разширения и теми за електронен бизнес от всякакъв тип. Освен това се интегрира с повече от 20 метода за плащане и над 8 метода за доставка. Накратко, дори и с малък бюджет, Вашият магазин все още ще процъфтява на платформата OpenCart“, категоричен е Цветелин Борисов.

Платформата Ви позволява пълен преглед на общите поръчки, клиентите и анализ на продажбите чрез таблото на администратора. Имате отделен достъп за потребители и потребителски групи. Също така можете да управлявате множество магазини от един администраторски интерфейс и да добавите различни продуктови промени.

„Осигурете вградена партньорска система, предлагайте отстъпки, купони и промоции, създайте свои собствени резервни копия и възстановявания – всичко това е възможно с OpenCart“, допълни още експертът в областта.

Положителните страни на системата OpenCart според г-н Борисов са:

  • OpenCart 3.0.3.3 е безплатна;
  • Идеална опция за клиенти, които искат специфични функционалности на пазарската количка;
  • Гъвкава за работа с различни платежни процесори и платежни шлюзове;
  • Лесна и бърза за настройка и конфигуриране на нов опростен уебсайт за пазарска количка;
  • Лесна за потребителя администрация за нетехнологични разбирания.

OpenCart има и някои не толкова ефективни функции, които ще разгледаме и отбележим. Ето ги и тях:

  1. Документацията на OpenCart не е най-лесната в сравнение с други платформи;
  2. Функционалността на OpenCart при търговията на едро не е достатъчно добра;
  3. Платформата е доста бавна и липсва сигурност;
  4. Не е идеален избор за по-големи магазини за електронна търговия;
  5. Остарели теми;
  6. Някои умения на разработчика са необходими понякога като администратор.

PrestaShop

Следващата популярна система за електронна търговия у нас, върху която ще се фокусираме, е PrestaShop. Това е безплатно решение с отворен код за търговци. Статистиката на платформата показва, че над 100 000 онлайн бизнеса в България използват тази технология.

„Платформата се използва често, тъй като магазините инсталират и персонализират софтуера с лекота. Вие сте свободни да изберете напълно хоствана или самостоятелно хоствана версия. Следователно можете да определите Вашето ниво на технически контрол“, обясни г-н Борисов.

Освен вградената функционалност на PrestaShop, собствениците не електронни магазини могат да разширят платформата, като използват плъгини и теми. Въпреки това, PrestaShop се състои от всички необходими магазини и няма нужда да се оборудва с допълнителни разширения.

Ето и възможностите на платформата PrestaShop:

  • Бързо създаване на продукти и опаковки с хубаво меню и оформления;
  • Позволете на клиентите да качват файлове, за да продават персонализирани продукти;
  • Добавете продукти с варианти от списъка с атрибути;
  • Ограничете количеството за покупка за някои продукти и задайте съобщения за изчерпване на наличността;
  • Лесно създаване на продуктови категории и подкатегории;
  • Персонализирайте магазина си с лекота: конфигурирайте плащане, методи за доставка, показване на продукти‘
  • Конфигурирайте страницата за плащане.

Вижте предимствата и положителните характеристики на системата PrestaShop:

  • Лесен за инсталиране и конфигуриране;
  • Количката за пазаруване с отворен код PrestaShop е безплатна;
  • Дизайнът на PrestaShop е лесен за използване за нетехнически потребители;
  • Лесни за персонализиране функции;
  • Поддържайте защитени и надеждни шлюзове за плащане като Paypal и Google Checkout;

„Както всички платформи, така и тази притежава своите недостатъци. Тя е подходяща за малки и средни магазини поради ограничената си мащабируемост и не разполага с официален вграден екип за поддръжка. Дизайнът на PrestaShop не е предназначен за по-големи магазини, а добавките са по-скъпи“, коментира още г-н Борисов.

Очаквайте скоро продължение по темата, в което ще разгледаме подробно и останалите системи за електронна търговия!

Източник на снимковия материал: freepik.com

Повече информация за компанията бихте могли да намерите в микросайта ѝ в Борса.bg!

ПДТГ „Димитър Хадживасилев“
http://dtg-svishtov.com