Е-commerce с Цветелин Борисов: Как търгуват участниците в електронната търговия и какви са предимствата на онлайн пазаруването?

17.03.2022 г.5 мин.

В първата тема от новата ни рубрика „Е-commerce с Цветелин Борисов“ ще Ви разкажем повече за различните форми за търговия и множеството предимствата, които предлагат електронните магазини, спрямо физическите такива на глобално ниво. „В съвременното информационно общество, комуникационните и информационните технологии са навлезли изцяло в ежедневието ни, като се използват не само в професионалната сфера, но и в свободното време от всеки потребител“, коментира за ПромоТех.bg специалистът по дигитален маркетинг и онлайн търговия Цветелин Борисов. Ето какво още ни разказа той…

От създаването на първите информационните технологии, този тип наука се развива непрекъснато и произвежда различни видове услуги. Една от тях е електронната търговия. Тя представлява възможност на търговци и потребители да продават и купуват стоки и услуги чрез иновативни уеб-базирани платформи.

Съществуват различни форми на електронна търговия според това какви са участниците в нея. Широко използвани са видовете:

  • B2C – business to customer, или бизнес към клиент, представител на който са класическите онлайн магазини, базирани на каталожна търговия;
  • B2B – business to business, или бизнес към бизнес, например когато фирми интегрират информационните си системи, за да автоматизират обмена на стоки и информация помежду им;
  • C2C – customer to customer, или клиент към клиент, схеми, в които търговията се осъществява между потребители на платформа, а доставчикът на платформата само осигурява инфраструктурата, често срещу такса;
  • B2G – business to government, или бизнес към правителство, където компании предлагат услуги на правителството с необходимите за целта специфики, например прозрачност.

Физическите магазини са изправени пред редица ограничения в сравнение с електронните такива. Ето и кои са предимствата при онлайн пазаруването в глобален аспект:

  • Глобален обхват – физическите магазини винаги поставят географски ограничения. При електронната търговия това не е проблем. Напротив, тя позволява продаването на стоки и услуги навсякъде по света;
  • Винаги отворен – физическите обекти обикновено имат ограничено работно време, но онлайн бизнесът остава „отворен” 24 часа в денонощието. Това позволява на клиентите да пазаруват в удобно за тях време. Това е и отлична възможност за обслужване на чуждестранни потребители, които пазаруват от различни краища на света;
  • По-ниски разходи – онлайн магазините имат значително по-ниски оперативни разходи в сравнение с физическите. Те нямат наем, битови сметки, а понякога дори нямат и персонал. Това ги прави изключително конкурентни по отношение на цената, което обикновено увеличава драстично пазарния им дял;
  • Персонализация – интернет базираният бизнес предполага проследяване на клиентското изживяване и предоставя възможност за адаптиране на оферти, бюлетини и всичко останало, което може да помогне за реализиране на продажби към различни типове клиенти;
  • Доминиране на пазарната ниша – по-ниските оперативни разходи, възможността да представите идеята си на идеалния потребител, както и тази да достигнете до глобална аудитория, гарантират мястото Ви на челните позиции пред конкурентите.

    „В днешно време стартирането на бизнес с електронна търговия е изключително лесно. Съществуват редица решения и платформи, които позволяват на всеки да създаде онлайн магазин, независимо от познанията му в сферата. В резултат, предимствата ѝ растат“, категоричен е Цветелин Борисов.

    А кои са най-честите атаки срещу електронната търговия и какви практически съвети отправи г-н Борисов към потребителите на онлайн магазините, ще Ви представим скоро в ПромоТех.bg.

    Източник на снимковия материал: pixabay.com

Повече информация за компанията бихте могли да намерите в микросайта ѝ в Борса.bg!

ПДТГ „Димитър Хадживасилев“
http://dtg-svishtov.com