Livestream пазаруването – една от тенденциите, набиращи широка популярност в електронната търговия
01.04.2022 г.2 мин.
Пазаруването на живо (познато още като Livestream пазаруване) е маркетингова стратегия, при която инфлуенсър или знаменитост (т. нар. хост) популяризира продукт, чрез видео на живо. Възможностите за пазаруване на живо се увеличават и все повече платформи за електронна търговия подкрепят този подход. Рекламните видеа, обикновено се излъчват както в социалните мрежи, така и в e-commerce сайтове като китайската платформа Taobao на Alibaba и Amazon Live, която е насочена главно към потребителите в САЩ.
С цел премахване на необходимостта от две отделни платформи, разработчиците започват да интегрират електронната търговия със социалните медии. Основната цел на Livestream пазаруването е продуктите да се маркетират и продават успешно с томболи, подаръци и промоционални кампании, за да се привлече интереса, сред аудиторията на конкретната личност.
За разлика от традиционното онлайн пазаруване, потенциалните клиенти в livestream пазаруването могат да задават въпроси или да коментират, а докато презентира продукта, хостът може да се обръща към публиката.
Пазаруването на живо бързо променя начина, по който брандовете ангажират своите клиенти посредством популярни хостове. Очакванията са през следващите години компаниите за електронна търговия да се ориентират към излъчването на живо като средство за увеличаване на своите продажби.
Източник на снимковия материал: freepik.com