Какво представлява т.нар. „rebranding” и защо е толкова важен за развитието и успеха на бизнеса?

20.07.2024 г.4 мин.

Често наблягаме на значението на e-commerce новостите, както и на основни термини в маркетинга и електронната търговия. Днес ще обърнем внимание на т.нар. ребрандинг (rebranding). Какво представлява той като статичен термин? Дали е работеща маркетингова стратегия или необходимост при зле възприемано лого, незабележимо име на марката или неясно послание? Елате с нас на преглед по темата!

В същността си значението на терминa идва от думата „бранд“. Брандирането е съвкупността от всички отличителни знаци на една марка. Това включва и логото, което се превръща в неразделна част от имиджа на компанията. Една от постоянните тенденции е опростяване на логото с течение на времето. Това е процес, който може да бъде проследен при международно познатите Apple, Coca-Cola, Starbucks, Shell и много други.

Брандът е съвкупността от всичко, което Ви кара да разпознавате една фирма сред конкурентите ѝ на пазара, както и да ѝ се доверявате повече. Брандът е в основата на изграждане на лоялност в клиентите, като често те сами започват да рекламират даден продукт, услуга или фирма. 

Защо се налага ребрандирането?

Брандирането може да бъде наречено и визуално изкуство, което следва течения и тенденции. Ако изостанете от тях, това води до илюзията, че самата Ви фирма изостава от случващото се на пазара. 

Понякога ребрандиране не се предприема заради изоставане от тенденции или необходимостта от нов курс на действие. Изпълнено правилно, може да подейства „освежаващо” и да създаде медиен шум около Вас и марката Ви. Към него следва да се подхожда с внимание, тъй като е скъп и понякога рисков процес.

Какво представлява?

Ребрандиране се случва, когато една компания промени своето лого, слоган, визия, мисия, ценности, име, целева аудитория или пазар, като се стреми към изграждане на нова идентичност на марката, както и съзнанието на потенциални клиенти, конкуренти и партньори. 

Ребрандирането засяга марката на всяко ниво, като далеч не обхваща само дигиталното представяне. Независимо от сферата на бизнес, този процес изисква планиране и изключителен синхрон между всички звена. Ребрандирането обхваща печатни материали, униформи на служители, витрината на магазина и камиони за доставка, рекламни послания и т.н.

Според Forbes бизнесът разполага с не повече от 7 секунди, за да направи успешно първо впечатление на бъдещите си клиенти. За повишаване на резултатите на марката и нейната разпознаваемост, понякога е необходим различен подход и смела маркетингова стратегия.

ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от konsultanti.org, sendpulse.com.

Източник на снимковия материал: clickable.agency, canva.com