Какво представляват SEO-Friendly URLs и какво значение имат за Вашия уеб сайт?

31.05.2024 г.3 мин.

Не веднъж сме се спирали на важността на SEO за постигането на добри резултати в електронната търговия. За добро SEO влияят редица фактори, необходими са проучвания и наблюдения. Списъкът с важни базови елементи за добрата оптимизация обхващат и т.нар. SEO-Friendly URLs. Каквто представляват те и как могат да изглеждат за Вашия бизнес? Елате с нас на преглед по темата!

URL (Uniform Resource Locator) е адресът на уникален ресурс в Интернет. В контекста на Вашия фирмен уеб сайт, URL адресът е индивидуалният линк на всяка страница. 

Какво представляват SEO-friendly URL адреси?

За да отговорим на този въпрос, първо ще се спрем към един пример за структура на URL адрес. Основно тя включва проток (https://), префикс (www), домейн (пример: промотех, similarweb и др.) и Top Level Domain (пример: .com, .bg и др.). След тази структура може да следва подпапка и slug, който е основният носител на информацията за това за какво става въпрос в конкретната уеб страница при вида единствено на целия линк, преди кликване върху него.

Ако имаме страница със заглавие „Машини и инструменти” и URL https://промотех.bg/промоции-майстор-вкъщи/машини-инструменти, то нейният slug е „машини-инструменти”. Той носи ясна информация за съдържанието на страницата, като в него присъстват и необходимите ключови думи.

Защо SEO-friendly URL-те са важни за оптимизацията?

Те подобряват възможностите за обхождане и индексиране от търсачки като Google, дават яснота за структурата и съдържанието на страницата. Освен това подобряват клиентското преживяване, тъй като се намалява възможността за случайно попадане на страница, която не съдържа необходимото за потребителя. SEO-friendly URL са ясни и лесни за запомняне, както и за споделяне.

Какво не трябва да включват SEO-friendly URL-те?

Препоръчително е да бъдат къси и ясни, да се избягват дати и цифри, като изключение могат да правят номера, свързани с конкретен продукт. Желателно е да се избягват празни пространства, които генерират символите „%20”. 

Добрите практики при URL-те могат да се разминават при използване на различни езици, създаване на целева или продуктова уеб страница, различни сфери на дейност и др.

ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от imilarweb.com.

Източник на снимковия материал: canva.com