Бъдеще без бисквитки в браузъра: Краят на бисквитките с достъп от трети страни е тук
09.03.2024 г.3 мин.
Google Chrome вече няма да приема бисквитки от домейни, различни от този, на който се намирате към момента или т.нар. „Third-Party Cookies”. Редица експерти изразяват категорично мнение, че това ще повиши потребителската сигурност, но несъмнено представлява ново предизвикателство в сферата на онлайн търговията и маркетинга. Какво точно представляват бисквитките и дали не са необходимо „зло”? Как ще изглежда бъдещето без бисквитки в дигиталното пространство? Отговори търсим в днешния материал.
Google постепенно премахва поддръжката на бисквитки, администрирани от трети страни в Chrome, като това несъмнено ще доведе до период на сътресения и адаптация.
Какво представляват бисквитките?
Бисквитките са малки текстови файлове, съхранявани на Вашето устройство от уебсайтовете, които посещавате. Те играят ключова роля в голямата картина на дигиталния маркетинг. Подобни на цифрови лепящи бележки, позволяват на уебсайтовете да запомнят предпочитанията на потребителите и да проследят поведението им онлайн.
Тази функционалност подобрява потребителското изживяване. Това включва задържане на артикули в пазарска количка по време на сърфиране в мрежата или когато уебсайтовете поздравяват по име, запомняйки езиковите предпочитания.
Има два основни типа бисквитки: които се управляват от уебсайта, който посещавате, и бисквитки на трети страни, създадени от външни домейни и често използвани за рекламни цели. Използването на данни от трети страни, най-вече за проследяване на поведение на потребителите в различни сайтове и събиране на чувствителни данни, предизвиква сериозни опасения за поверителността. Тази нарастваща несигурност води към бъдеще, където бисквитките от трети страни ще бъдат премахнати.
Какво ни очаква?
Навлизаме в една напълно нова ера, а специалистите ще трябва да адаптират методите си за проследяване и насочване на потребителите.
Търговците и рекламодателите са изправени пред предизвикателството да създадат нови стратегии за предоставяне на подходящо съдържание и измерване на ефективността на своите кампании.
Въздействието върху дигиталния маркетинг и рекламата
Първите стъпки към едно бъдеще без бисквитки са вече факт с поетапното премахване на бисквитките на трети страни и намаляване на проследяването между сайтове. Уебсайтовете ще загубят някои от възможностите си за запомняне на потребителски предпочитания или създаване на персонализирани реклами въз основа на предишни потребителски посещения на други сайтове.
Бъдещето без бисквитки непременно ще създаде известни сътресения, а след тях ще последва вълнуващо технологично развитие в сферата на рекламата и онлайн търговията.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от mediatool.com.
Източник на снимковия материал: kinsta.com, canva.com