Различават ли се видовете rebranding и какви емблематични примери можете да вземете предвид?
24.07.2024 г.4 мин.
Вече разгледахме значението на т.нар. ребрандинг (rebranding) и какво най-общо се крие зад този термин? Днес ще обърнем внимание на това дали има разлики в ребрандирането и в какво могат да се изразяват промените, предприети за промяна на отличителните знаци на една марка? Ще наблегнем и на част от най-известните примери при подобен преход на марка.
Частично ребрандиране
Тази стратегия се използва, когато решите да добавите нещо ново към текущата си марка, без да я променяте изцяло. Едно „опресняване“ например е желателно, когато логото и изображението на Вашата компания са остарели или имате лека промяна в бизнес целите си.
Пример с частично ребрандиране можем да дадем с логото на Apple в периода от 1976 до 2013 г.
Цялостно ребрандиране
Необходимо е, когато Вашата компания е претърпяла фундаментална промяна, като сливания, изменения в ръководството, основни ремонти, нови продукти и т.н. Марката следва да претърпи промяна, заедно с мисията, визията и ценностите, които да отговарят на новата реалност.
Производителят на хардуер за игри Oculus е придобит от Facebook през 2017 г., а скоро след това се реализира и известно ребрандиране.
Дънкин Донътс
2019 г. е отбелязана като годината, в която Dunkin' Donuts направи сериозен редизайн на логото си, където вече не присъства думата „Donuts“.
Според главния маркетинг директор на компанията, промяната на логото е реализирана, за да отразят нарастващия акцент върху кафето, други напитки и сандвичи. Цветовата палитра не е променена и емблематичният шрифт е запазен.
След като вземете решение дали се нуждаете от частична или пълна стратегия за ребрандиране, следва да обърнете внимание на някои основни стъпки. Сред тях са:
- Предефиниране на целева аудитория и пазар
Проведете проучване, за да разберете Вашата целева аудитория, какво правят Вашите конкуренти, какво е уникалното в марка Ви и как се различава от другите компании в същата индустрия.
- Преосмислете своята визия, мисия и ценности
Анализирайте мисията, визията и ценностите, за да разберете необходима ли е промяна.
- Името на компанията
Разбира се, промяната на името на компанията е изключително сериозна стъпка, тъй като може да Ви струва наложената към момента разпознаваемост на марката и намаляване на трафика.
- Ревизирайте слогана на Вашата марка
Вашата цел тук е да създадете запомнящ се слоган, който съобщава мисията и визията на Вашата компания.
Кратки и запомнящи са известните слогани: „Just do it“ от Nike, „I'm lovin’ It“ от McDonald's или „Because You’re Worth It“ от L’Oreal.
- Възстановете идентичността на Вашата марка
Има редица възможности и промени, които можете да обмислите, относно идентичността на марката на Вашата компания. Сред тях са: лого, форми, изображения или цветове.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от konsultanti.org, sendpulse.com.
Източник на снимковия материал: clickable.agency, canva.com