Глобалната електронна търговия с тенденция да достигне 7.4 трлн. долара до 2025 г.
26.05.2022 г.2 мин.
Около 20% е достигнал делът на онлайн продажбите на глобално ниво през 2021 г. спрямо общите продажби на дребно, сочат данните на изследователската компания eMarketer. Прогнозата е към 2025 г. този дял да достигне близо една четвърт от общите световни продажби на дребно, научи ПромоТех.bg.
По време на пандемията и наложените от нея локдауни потребителите придобиха навика да пазаруват онлайн. В резултат само за 2020 г. обемът на глобалната електронна търговия нарасна с близо 27% до 4.2 трлн. долара. А прогнозите са до 2025 г. тази стойност да достигне 7.4 трлн. долара, или 24.5% от всички продажби на дребно по света.
Засилването на конкуренцията в електронните продажби има и една съществена особеност – търговците във все по-голяма степен се съревновават не само на местно ниво, а и на международно. Стремежът към глобално (или поне регионално) присъствие намира аналог и в потребителското поведение – според проучване на стартъпа за електронна търговия Flow.io, цитирано от Forbes, през 2019 г. над три четвърти (76%) от онлайн потребителите са пазарували извън собствената им страна, докато година по-рано този дял е бил 69%.
Източник на снимковия материал: freepik.com