Разкажете история, или как да създадете case study, което да накара клиентите да изберат Вас? (Част 2)
27.03.2024 г.4 мин.
Както вече коментирахме в първа част от темата за case study в маркетинга, то представлява задълбочено изследване на ефективността на даден инструмент, тактика или стратегия. След като разгледахме няколко примера, възниква въпросът как точно можете да започнете? Важна първа стъпка е да не изберете случаен проект. Вашето case study трябва да бъде насочено към други фирми или клиенти, които могат да се възползват от точно Вашия бизнес. А за да ги впечатлите, разкажете им история!
- Вашата история на успеха
Желателно е тя да е възможно най-тясно свързана с потенциалния Ви клиентски профил.
Може би сте забелязали, че много компании публикуват редица case studies. Има причина за това. Всеки казус е насочен към различен сегмент от целевата аудитория на компанията. Да приемем, че продавате обувки, портмонета и шапки. Case study за обувки няма да заинтригува някой, който иска да закупи шапка.
Можете да изберете проект, който вече е приключил, или такъв, който започва или е в ход. Винаги е най-добре да започнете отначало, но можете да поемете и по пътя на обратното инженерство.
Решете към кой сегмент от Вашата целева аудитория искате да се обърнете. След това изберете предмет на Вашето case study, тясно свързан с този сегмент. Това, което Ви е нужно, е Вашата история да резонира с потенциалните клиенти, които искате да превърнете в реални такива.
- Идентифицирайте ключовите моменти от Вашето case study и създайте история
Решете кои части искате да подчертаете. Те следва да се появят в заглавието на Вашето case study, както и в останалата част от текста.
Например, ако сте помогнали на клиент да увеличи приходите с 200%, това е изключително важна подробност. Подчертайте я в заглавието и няколко пъти в съдържанието, за да остане трайно в съзнанието на читателите.
- Маркирайте изключителните резултати
Както споменахме по-горе, резултатите са от първостепенно значение. Ако можете да ги изразите в числова форма, толкова по-добре.
Обмислете възможност за създаване на персонализирана графика, която да използвате в публикацията. Това може да улесни и насърчи споделянето ѝ в социалните мрежи. Важно тук е да привлечете вниманието. Използвайте цветове, впечатляващи цифри и ясни заглавия. Обърнете внимание на дизайна и проучете различни възможности.
Не позволявайте „разговорът“ да спре в края на Вашето case study. Отворете дискусия за повече информация или мнения. Включете се активно в разговора. Вие не разисквате скучен въпрос и не показвате обикновена статистика. Целта Ви е да разкажете значима история с впечатляващи резултати. Покажете решението на реален проблем, който да има значение и тежест за конкретната аудитория.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от crazyegg.com.
Източник на снимковия материал: canva.com