Какво е необходимо за провеждането на ефективен имейл маркетинг и как можете да съберете аудитория? (Част 2)
19.06.2024 г.4 мин.
Вече се спряхме на основните видове имейл маркетинг (email marketing) и разгледахме на кратко какво го прави мощен инструмент за изграждане на по-силни връзки с клиентите и за стимулиране на продажбите в Част 1. В следващите редове ще дадем примери за конкретни ползи, доставчици на услугата и как би могла да се събере подходяща аудитория.
Ползите от имейл маркетинга могат да се разделят на три основни части:
- Стимулиране на продажбите. Сред похватите са промоции и предлагане на система с купони за намаления и подаръци;
- Увеличаване на познаваемостта на марката или т.нар. brand awareness
Присъствието в нечия имейл „кутия” ще помогне на Вашата марка да остане актуална в съзнанието на абонатите. Персонализираният имейл често е и по-въздействащ от публикация в социалните медии;
- Укрепване на клиентската лоялност. ТУК можете да видите повече по темата.
Какво е нужно, за да започнем?
За създаването на маркетингови имейли, фирмите използват това, което е известно като доставчици на имейл услуги (ESP), или още платформа за имейл маркетинг, инструменти за имейл маркетинг и др.
Как да изберем доставчик на услугата?
Сред най-популярните глобални примери за доставчици на този тип услуга са: Brevo, Mailchimp, Constant Contact, Convertkit, Klaviyo, Mailjet, Mailerlite, GetResponse, както и HubSpot. Важно е да проверите дали избраният от Вас доставчик работи с кирилица, тъй като е възможно продуктите му да не я поддържат. В България има и локални варианти, които са съобразени с кирилицата и позволяват гъвкавост.
Преди да се спрете на конкретен доставчик, добре е да проверите какви планове за имейл маркетинг са предложени, какво включват те като инструменти, има ли ограничение за брой изпратени съобщения, размери на аудиторията и каква е месечната цена на услугата.
Как да съберем аудитория?
Всеки във Вашата имейл аудитория, която ще използвате за имейл маркетинг, трябва да е дал изричното си съгласие да присъства там. Това означава, че даденият потребител е дал разрешение да получава имейли от Вас, които не са свързани с направена от него поръчка или започната от него комуникация.
Това може да стане с даване на изрично съгласие за използване на имейла за маркетингови цели при създаване на онлайн поръчка, попълване на форма за участие в игра, получаване на купон за намаление и др.
Освен това всеки, присъстващ във списъците Ви за имейл маркетинг, трябва да има възможност да се отпише от активната Ви аудитория.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от brevo.com.
Източник на снимковия материал: canva.com