Олег Ройбу, главен юрисконсулт на eMAG Group: С какво се отличава българският пазар и какво предстои за eMAG?

02.08.2024 г.4 мин.

Дали сред нас е останал някой, който да не е чувал за водещата платформа за онлайн търговия eMAG? Наричанa още балканския eBay, групата предлага над 2 милиона продукта с различни опции за доставка и плащане, достъпни и през удобно мобилно приложение. У нас eMAG Group оперира чрез дружеството Емаг Интернешънъл. Олег Ройбу, главен юрисконсулт на Групата, коментира някои специфики на българския пазар и какво можем да очакваме за е-commerce сектора в близко бъдеще.

Олег Ройбу, главен юрисконсулт на eMAG Group, управлява правните, публичните политики и усилията за устойчивост на групата в Централна, Източна Европа (ЦИЕ) и Брюксел. Той споделя плановете на eMAG за пазара в България, както и предстоящите иновации и предизвикателствата в електронната търговия на стария континент.

Отличителни черти на българския пазар

„С присъствието си в България, Румъния и Унгария, eMAG цели да осигури най-доброто пазаруване за клиентите. Вече е завършен и тригодишен инвестиционен план от над 640 млн. евро, насочен към подобряване на инфраструктурата за електронна търговия за региона“, посочва г-н Ройбу. 

В България eMAG стартира програмата Genius, която предлага безплатна доставка и изгодни предложения. От 2021 г. броят на офертите се удвоява годишно, достигайки 9 милиона през 2024 г.

Разлики между българския и румънския пазар

Макар и двата пазара да имат големи сходства, като 55% проникване на онлайн пазаруването, електронната търговия в България представлява 8% от общата търговия на дребно, докато в Румъния този дял е 10%. В Полша, например, този процент е 15%, което показва потенциал за растеж и в двете страни, счита експертът.

Предстоящи иновации

ЕMAG планира инвестиции от над 180 млн. евро за развиване на логистиката, AI технологиите и разширяване на продуктовата гама, за да подобри клиентското изживяване в Югоизточна Европа.

Нуждите на електронната търговията в Европа

„Електронната търговия следва да се развие чрез дигитализация и подобрение на физическата инфраструктура, най-вече в селските райони. Не на последно място, времето, необходимо за доставка, е ключово. Възможни са редица подобрения, като инфраструктура и надежден транспорт“, коментира Ройбу.

Влияние на AI

Според думите му AI играе важна роля в електронната търговия, осигурявайки персонализирани изживявания и оптимизация на ресурсите. eMAG използва AI за автоматичен превод и подобрение на търсенето на продукти.

Прогнози за бъдещето

„Секторът на е-търговията ще продължи да расте, с акцент върху разнообразие на продуктите, гъвкави методи на плащане и висококачествени услуги, отговарящи на клиентските потребности“, твърди още г-н Ройбу.

ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от economy.bg.

Източник на снимковия материал: eMAG Group, canva.com