Как правилното използване на цветове може да доведе до повишаване на онлайн продажбите?
23.02.2024 г.6 мин.
Цветовете могат да ни окажат влияние по различни и неочаквани начини. Те притежават силата да ни накарат да мислим за конкретен продукт, марка, чувство, сигнализация, сезон и т.н. От години маркетолозите изучават, развиват и насърчават подобни взаимовръзки. Емоционалните ефекти, които различните цветове оказват, са вече добре документирани. А кои са цветовете, които могат да определят поведението на потребителите онлайн? Как можем да ги използваме най-ефективно? Елате с нас на кратък преглед по темата!
Сред най-често използваните и разпознаваеми цветове са: червено, оранжево, жълто, зелено, синьо и лилаво. Всеки от тях може да се приеме и като „нож с две остриета“. Лесно синьото може да бъде разпознато като студено или червеното да стряска хората. Разбира се, това не е проблем, ако така изглежда очакваният емоционален заряд, който търсим.
Използвани правилно, цветовете могат да подобрят коефициента на възвращаемост, т.нар. conversion rates. Това важи както за визуалните елементи в уеб сайта и онлайн рекламата, така и за конкретния продукт.
Редица проучвания отчитат високи проценти на клиенти, които закупуват даден артикул само ако е в предпочитан от тях цвят. Едни и същи качества и характеристики могат да бъдат възприети по много различен начин заради разлика в цвета.
Кои точно са предпочитаните цветове от хората? Могат ли да бъдат предвидени?
Хората най-често избират цветове въз основа на моментното си емоционално състояние, но се наблюдават и някои постоянни тенденции. Определени настроения могат да ни накарат да мислим за дадени цветове, но обратното също е валидно.
Какво предполага червеното?
Учени от университета в Дърам публикуват през 2005 г. изследване, според което спортистите, които носят червено, по-често побеждават опонентите си.
Този цвят се свързва с неотложност, опасност и сила. Прекомерната му употреба обаче може да доведе до загуба на ефекта или противоположен такъв.
Какво прави червеното за продажбите?
Цветът подтиква към действие. Ако потребителят е готов за покупка, преминал е през добър дизайн на уеб сайт, полезно и добре оформено текстово съдържание, тогава един червен CTA (Call To Action) бутон „купете сега“ може да сработи чудесно.
Синьото подкрепя продажбите индиректно
Този цвят се свързва със спокойствие и стабилност. Това е популярен избор при визуализация във финансовите институции.
Какво носи синьото в света на продажбите?
Синьото може да увеличи продажбите индиректно, като се справи с безпокойството, преди да се появи. Вместо да се генерира вълнуващо намерение за покупка, се потиска безпокойството. Този цвят е подходящ за фон и елементи в уебсайтове, които са свързани с финанси, медицина или застраховки.
Зеленото се свързва с естествени материали, органични продукти, екология
Цветът често е използван като част от основната гама на сайтове за био продукти, йога студиа, магазини за чай, цветя и други.
Зеленото в продажбите
През 2010 г. компанията RIPT Apparel, която предлага тениски с поп културни елементи, прави тест и заменя черния си CTA бутон за покупка със зелен. Резултатът показва 6.3% скок на конверсиите!
Каква информация носи лилавото?
Лилавото се свързва с аристократичен произход, богатство и власт.
Лилавото и продажбите
Този цвят е ярък, като е подходящ за комбинация с жълто и зелено. Често се използва за открояване на елементи в сайтове с много бяло и черно.
Силният черен цвят
На тъмната гама за добър ефект наблягат луксозни брандове, марки от висок клас, както и брандове, насочени предимно към мъжка аудитория. Примери за преобладаващ черен цвят във визията са Ролс Ройс, Lamborghini, университета Рутгерс.
Какво можем да кажем за смелия оранжев цвят?
Той е ярък и открояващ се. Не носи усещане за неотложността, както например червеното.
Какво прави оранжевото за продажбите?
Оранжевото е често срещан избор за елементи от семпло изглеждащи уебсайтове. Той се откроява ясно в повечето цветови схеми. Към него хората се отнасят положително, подходящ е както за мъже, така и за жени. Изключително предпочитан е за бутони за абониране.
Някои цветове са ефективни, защото стимулират неотложност, а други работят, защото предизвикват чувство за безопасност. Единственият начин да разберете дали Вашите продажби ще се повишат, ако промените цветовете на дадени елементи, е като проведете свои собствени тестове.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от crazyegg.com.
Източник на снимковия материал: conversioner.com, crazyegg.com, canva.com