Промоционална цена и безплатна доставка са водещи мотиватори при онлайн пазаруването на технически продукти
12.04.2022 г.5 мин.
Електронните магазини за технически продукти се радват на все по-широка популярност както сред потребителите, така и сред компаниите в бранша. От една страна онлайн търговията спестява ценно време, а от друга - предлага все повече и по-разнообразни възможности за атрактивно представяне на продуктите. Затова през месеците февруари и март решихме да попитаме нашите читатели биха ли пазарували онлайн технически продукти с професионално или битово приложение, както и при какви условия. Резултатите са интересни, затова бързаме да ги споделим. Да видим…
82.1% от читателите на Инженер.bg споделят, че пазаруват онлайн стоки и услуги. Едва 17.9% все още са скептични към електронното пазаруване и предпочитат традиционните физически магазини.
Промоционална цена, безплатна доставка и удължена гаранция са големите мотиватори за онлайн покупка на продукти за дома
79.5% от читателите ни, които пазаруват онлайн, споделят, че биха закупили онлайн продукти, необходими за осветление, автоматизация, ОВК, ВиК и др. за своя дом. 22% от тях биха закупили подобни продукти, ако те са на промоционална цена; 19%, ако продуктът е с безплатна доставка или с удължена гаранция; 13% в случай, че предварително получат експертна консултация за продукта. Също 13% споделят, че ще закупят, ако получат лесен и бърз достъп до необходимата техническа информация, характеристики, чертежи и документация, 11%, ако са убедени в сигурността на доставката; 8%, ако все пак предварително са видели продукта в шоурум/физически магазин; 7%, в случай че онлайн заявката е улеснена и ще спести време или ако продажбата включва и монтаж.
Едва 20.5% от участниците в анкетата не биха закупили онлайн продукти, необходими за осветление, автоматизация, ОВК, ВиК и др., защото предпочитат да видят и изберат подобни продукти на място.
Експертна консултация и промоционална цена са най-важните условия за покупка на продукти за професионалисти
82.1% от респондентите биха закупили онлайн продукти, необходими за тяхното професионално ежедневие (инструменти, машини, консумативи и др.). За 19% от тях е важно да получат експертна консултация; също 19% биха закупили продукти за професионална употреба, ако те са на промоционална цена. 15% от респондентите са посочили безплатна доставка като фактор за онлайн покупка, а за 14% най-важният фактор е удължената гаранция. 10% споделят, че биха пристъпили към покупка, ако предварително са видели продукта в магазин/шоурум; 9% ще поръчат, ако са убедени в сигурността на доставката; 7%, ако онлайн заявката е улеснена и ще спести време; за 6% от респондентите е важно да получат лесен и бърз достъп до необходимата техническа информация, характеристики, чертежи и документация.
Едва 17.9% не биха рискували да купят продукти за професионално ползване, включително инструменти, машини и консумативи онлайн.
В нашето проучване се включиха 43.6% жени и 56.4% мъже. 39.3% от нашите респонденти са на възраст между 18 и 34 години, 53.9% попадат във възрастова група 35-54 години, а 6.8% са над 55 години. 30.8% от нашите респонденти живеят в столицата, 38.5% - в областен град, 26.9% - в друг по-малък град, 2.6% - в чужбина, а 1.2% - в село.
Благодарим на всички, които се включиха в нашето проучване! Каним ви да се включите и в новата ни анкета, която е посветена на все по-актуалната напоследък тема за изграждане на умен дом „Иновации и енергийна ефективност! Инженер.bg пита: Инвестирате ли в сградна автоматизация и смарт системи за дома?“.
Източник на снимковия материал: Инженер.bg, freepik.com