Как да създадем целева страница, която конвертира, и какви са нейните основни елементи?
20.03.2024 г.5 мин.
Постоянно преглеждате своя уеб сайт, обновявате неговото имиджово и текстово съдържание, правите SEO анализи и все пак, остава един неизчерпаем въпрос. Как да създадем целева страница, която конвертира, и какви са нейните основни елементи? Има ли точна рецепта, която да дава неоспорими резултати? През годините експертите от света на маркетинга отбелязват, че почти всички успешни целеви страници споделят редица общи ключови елементи. В следващите редове ще ги разгледаме заедно.
Основните елементи на успешната целева страници включват:
- Изображение, разположено в началната част на страницата. Това може да бъде привличаща вниманието снимка или видеоклип, представящ продукт или услуга в действие;
- Ясно и ангажиращо заглавие. То следва да бъде кратко, но грабващо. Заглавието трябва да предава ползите от стойностното предложение, което включва конкретна оферта или как продуктът решава потребителския проблем;
- Подкрепящо подзаглавие. То включва текст, който да надгражда и доразвива посланието в заглавието, докато привлича вниманието към основните ползи.
- Ясни заглавия и подточки. Съдържанието следва да се организира с помощта на заглавия и точки/подточки, улесняващи прегледа на страницата, както от търсачките, така и от потребителите;
- Призив към действие (CTA). Вече обърнахме специално внимание на Call To Action бутона и ползите от него. CTA следва да има контрастиращ от дизайна и убедителен призив, който ясно привлича вниманието към най-желаното от бизнеса действие;
- Предложение. То трябва да подчертава уникалната стойност, която продуктът или услуга предлага на клиента;
- Изображения на продукта. С качеството им не е желателно да се прави компромис, като следва да представят продукта от различни ъгли.
- Сигнали и символи, генериращи доверие. Те включват лога на уважавани партньори или клиенти, сертификати и значки за сигурност;
- Отзиви от реални клиенти. Позитивните коментари от клиенти, описание на тяхното преживяване и удовлетвореност създават доверието в бранда;
- Елементи, създаващи усещане за спешност. Това може да включва текст или елементи от типа на таймери за обратно броене или индикатори за ограничени наличности, които да насърчат бързото действие;
- Формуляр за заявка или контактна форма;
- Ясна навигация в менюто;
- Визуална йерархия. Използвайте елементите на дизайна, за да насочите вниманието на потребителите към необходимите раздели.
- Наличие на бяло (празно) пространство между важните елементи, което да им позволява да изпъкнат;
- Подходяща цветова гама. Вече разгледахме цветовете и значението им. Можете да си припомните ТУК.
- Информация за контакт. Не пропускайте да опишете подробно възможностите за връзка с Вас или необходимите стъпки за консултация и поддръжка, за да са сигурни клиентите Ви във Вашия професионализъм;
- Изскачащ прозорец при опит за излизане от страницата. Изскачащ прозорец (pop-up), когато потребителите са на път да напуснат, може да ги ангажира отново със съдържанието на страницата;
- Гаранция за поверителност. Ясна информация как ще се използват и защитават данните на потребителите;
- Възможност за споделяне в социалните мрежи. Наличието на функционалност, която позволява на посетителите лесно да споделят целевата страница в социалните мрежи е изключително полезна.
Проверка по точките на посочения по-горе списък ще гарантира, че целевата Ви страница отговаря на изключително високи стандарти.
Разбира се, има още редица тактики, инструменти и промени, които можете да използвате. От изключително значение е също и цялостното състояние на сайта, неговата скорост, вътрешни линкове, навигация в менюто, визуализация на мобилни устройства и др.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от blog.cloudcart.com.
Източник на снимковия материал: canva.com