Какво представляват Search Engine Results Pages или SERPs и как да позиционирате Вашия сайт по-добре? (Част 1)
20.12.2023 г.5 мин.
Чували ли сте за Search Engine Results Pages (SERPs)? Какво обобщава това название? Какво точно представялват страниците с резултати от търсачките и каква информация ни носят те? В какво се изразява значението им за онлайн търговита? Коя е най-популярната търсачка и какви са новостите свързани с нея? На тези и други съпътстващи въпроси ще отговорим в следващите редове.
Най-общо Search Engine Results Page представлява страницата, която търсачката връща, след като потребител изпрати заявка за търсене. Заявката може да бъде дума, израз, въпрос.
Резултатите от търсенето водят към страница, която представлява съвкупност от органични резултати, платено съдържание и реклами с плащане на клик (PPC). На позицията за класиране в SERP може да се повлияе и тя да бъде силно конкурентна благодарение на оптимизацията за търсачки (SEO). Потребителите са по-склонни да кликнат върху резултатите в горната част на страницата – първите органични резултати или реклама. Те могат да включват разнородни линкове, които водят към фирмени сайтове, портали, статии и други.
Страницата с резултати от търсачките е това, което виждате след въвеждане на заявка в Google, Yahoo, Bing или друга търсачка. SERP дизайнът на всяка търсачка е различен, но тъй като Google е най-популярната – притежаваща над 80% от пазарния дял – ще се съсредоточим върху нейните функции и алгоритми.
Функциите на SERP, зависят от типа на въведената заявка от потребителя, като те най-често се делят на три категории: навигационни, информационни или транзакционни заявки.
Навигационни запитвания
Навигационните заявки възникват, когато се извършва търсене на определен уебсайт, но не се въвежда пълнен URL адрес на сайта. Ако потребителят не търси конкретно Вас, може да е трудно да стигнете до началото на страницата от тези резултати. За да се възползвате от навигационните заявки за Уашия сайт, можете да помислете за закупуване на реклами и използването на ключовите думи, по които искате да се класирате.
Информационни запитвания в търсачките
Информационно запитване в търсачките се прави, когато е необходима информация за нещо, като основни факти по дадена тема или как да се изпълни определена задача. Търсещият обикновено не иска да направи покупка, но правилното съдържание често го тласка към определена марка. Ето защо е важно да създадете подходящо съдържание, което отговаря на желанията, нуждите и интересите на Вашата целева аудитория.
Добавянето на мултимедийно съдържание към Вашия сайт може да бъде изключително ефективен начин за генериране на трафик от информационни заявки.
Транзакционни запитвания
Потребителите правят транзакционни заявки, когато мислят за закупуване на конкретен продукт или артикул от широка категория. Транзакционните заявки имат най-голям потенциал за приходи. В допълнение към резултатите от органичното търсене за техните транзакционни заявки, потребителите ще видят и подходящи платени резултати в резултатите.
Платените реклами са изключително популярни поради своята ефективност. Според проучване на WordStream, компания за онлайн реклама, почти 65% от кликванията върху транзакционните SERPs се случват върху платени реклами.
Google поставя платени реклами в горната част на страницата с резултати от търсенето. Обикновено са видими 4 реклами на настолен компютър и 3 на мобилно устройство. Най-често има много повече от 4 фирми, които се борят за една и съща ключова дума за търсене. Как Google ще определи кои реклами ще попадат на в страницата с резултатите? Взима се предвид сумата на офертата (наддаването за конкретна ключова дума), качеството на страницата, към която води рекламата, както и качеството на самата реклама. Ако Google алгоритъмът прецени, че Вашият сайт е по-добър и по-подходящ от този на конкуренцията, Вашата реклама ще бъде сред показаните резултати при дадената заявка в конкретната SERP.
Google SERPs предлагат още редица функционалности и специфики, с които ще продължим в следващата част на материала.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от backlinko.com и mailchimp.com.
Източник на снимковия материал: canva.com