Какво представляват важните функционалности на Search Engine Results Pages и Google SERPs? (SERPs Част 2)
22.12.2023 г.4 мин.
Вече отговорихме накратко какво представлява Search Engine Results Pages в SERPs Част 1. Посочихме и част от функционалностите и възможностите, които ни предоставят страниците с резултати на Google, както и защо могат да оказват влияние върху органичното класиране. Какви други възможности и функционалности не бива да пропускаме? Отговор ще откриете в следващите редове.
Featured snippet
Featured snippet са акценти, които се появява в SERP в поле отделно от списъка с резултати при търсенето, като излизат на първи позиции. Привличат окото, защото показват съдържание от сайта, което включва приложимите ключови думи за търсене и изображения. Ако потребителите намерят показаната информация за полезна, е по-вероятно да кликнат върху тази връзка.
Един сайт трябва да е сред първите резултати на страницата от търсенето, за да получите подобен фрагмент (Featured snippet).
Според индустриално проучване на Ahrefs, компания предлагаща водещ SEO инструмент, едва 12% от всички страници с резултати от търсения имат Featured Snippet.
Често срещаните типове Featured Snippets включват:
- Често задавани въпроси. Този вид фрагмент включва кратък абзац в отговор на видовете търсения на потребителите;
- Списък с водеща класации или списък;
- Номериран списък: Такъв вид фрагмент излиза при резултати, свързани с търсене на инструкции;
- Таблици: визуално показване на дати, цени, тарифи и др;
- Показване на видео – популярен фрагмент за Google SERPs.
Featured Snippets могат да бъдат полезни, но и същевременно заплаха при органичното ранкване, тъй като избутват останалите резултати надолу.
Поле с директен отговор
Около 18% от резултатите при потребителското търсене показват поле, което показва директен отговор на конкретен въпрос. Този тип отговори на Google търсачката се считат за обществено достояние. За разлика от Featured Snippet, те не посочват източник или URL връзка към отговора.
Графика и панел
Тези панели обикновено се показват от дясната страна на органичните резултати. Те представляват вид визитка за компания или важен човек, като посочват основна информация, имена, дати, карти и други.
Local Packs и списъци с листинги
Този тип елемент показва списъци с карти и информация за бизнеси над органичните резултати. Често се визуализират при търсене на конкретен тип дейност или верига.
Могат да се появят, когато Google смята, че „нормалното“ търсене се нуждае от няколко локални резултата. Например, ако е посочена думата „водопроводчик“, Google знае, че потребителите търсят такъв тип услуга в близост.
Други важни типове елементи, които избутват надолу органичните резултати са Google изображения, видеа, които излизат в секция с карусел, елемент с предложения „Хората също питат за…“ и други.
Колкото повече знаете за SERPs, толкова по-добре можете да адаптирате онлайн представянето си към нова и актуална стратегия. Продуктите и алгоритъмът на Google за класиране в търсачката не са статични, а търпят постоянно развитие. Да бъдете в крак с правилата и новостите е от ключово значение за поддържането на Вашия сайт във форма.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от backlinko.com и mailchimp.com.
Източник на снимковия материал: canva.com