E-commerce речник: Какво представляват понятията CRM, Customer Retention, KPI и Omni-channel?

15.05.2024 г.3 мин.

Отново се връщаме на специфичните термини и разширяването на нашия E-commerce речник. В Част 1 от темата разгледахме A/B тестването, какво представлява средната стойност на направената поръчка, кои са видовете електронна търговия, Churn Rate, Click-through Rate и т.нар. кръстосани продажби. Елате с нас към продължението на селекцията от основни понятия!

Управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM)

Customer Relationship Management (CRM) представлява  метод за проследяване и управление на взаимодействието на бизнеса с настоящи и потенциални клиенти. Информацията, която включва поръчки, пратки, плащания, задачи и бележки, обикновено се обработва чрез CRM софтуер. CRM платформите се превърнаха в съществен фактор за успех в електронната търговия.

Задържане на клиенти, или т.нар. Customer Retention

Високият процент на задържане на клиенти е цел, към която всеки бизнес се стреми. Редица компании прилагат конкретни стратегии за задържане на клиенти.

Ключови показатели за ефективност (KPI)

Key Performance Indicators (KPI) могат да бъдат обвързани с конкретни проекти, дейности, служители или общи бизнес цели. KPI са количествено измерими и показват дали и до колко определени цели са реализирани. Примери за KPI включват броя на новите абонати за едно тримесечие и количество статии в блогове, публикувани през месеца.

Omni-channel

Omni-channel е маркетингов термин, който описва стратегия за многоканално съдържание, използвана от дадена компания. Чрез omni-channel комуникация, бизнесът е в състояние да осигури интегрирано клиентско изживяване, независимо начина и мястото за  взаимодействие между клиент и бранд.

Като бонус към групата от 10 термина, напомняме и за някои, които вече сме разглеждали в предишни теми:

ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от technweb.com.

Източник на снимковия материал: canva.com