Велики реклами: Защо някои реклами се превръщат в световен феномен и какво можем да научим от скучния телефон на Хайнекен?
16.10.2024 г.3 мин.
Разглеждали сме широките хоризонти на сезонните кампании и трендове, различни термини в сферата на маркетинга, какво означават за Вашия онлайн бизнес търсачките, какво е case study и как да го използваме при създаване на реклама. Днес няма да се спираме на инструментите за измерване на успеха на дадена кампания. Ще се насочим директно към една велика реклама и какво можем да научим от нея.
Хайнекен се „изключва” със „скучния телефон“
Въпреки че светът става все по-дигитализиран, младите поколения се насочват към т.нар „изключване” (англ. „a desire to unplug”). Хайнекен (Heineken) се възползва от тренда и се включва с пускането на ограничено издание на своя „скучен телефон“ (The Boring Phone), който няма достъп до интернет. Устройството е вдъхновено след поръчано от бранда проучване. То показва, че 37% от потребителите на смартфони от поколение Z и т.нар милениали проверяват телефоните си по-често, отколкото им се иска да признаят пред себе си. Това влияе на социалните им контакти и поведение.
Скучният телефон на Хайнекен има една седмица в режим на готовност и 20 часа време за разговори. За създаването и разпространението на продукта брандът сключва редица партньорства.
Какво ни показва световният производител на бира с The Boring Phone?
Хайникен успява да се „качи“ на вълната на вниманието, като насочва аудиторията си към специфичен социален феномен и актуален тренд, предлагайки носталгичен продукт. Телефоните без интернет, с пиксели, както и най-базови опции може да не са известни на поколение Z, но са до болка познати на всички преди тях.
В рамките на час след стартирането на кампанията The Boring Phone, Хайникен получава 24 000 заявки на желаещи да се сдобият с предлагания продукт.
Световната компания не е известна с масовото производство на техника, но успешно грабва нашето внимание. Брандът затвърждава идеята, че не е нужно да „откриваш колелото”, за да бъдеш успешен. Както винилът и ретро звукът се завърнаха в нашите домове, така и Хайникен налага старомодното общуване на живо и бирата с приятели.
Можеш да видиш видеото с The Boring Phone ТУК.
ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от marketingdive.com.
Източник на снимковия материал: marketingdive.com, ©Engineer BG via Canva.com