Какво представлява имейл маркетингът и какви са ползите от него за Вашия бизнес? (Част 1)

12.06.2024 г.5 мин.

Имейл маркетингът (email marketing) е мощен инструмент, който бизнесът може да използва за изграждане на по-силни връзки с клиентите и за стимулиране на продажбите си. Това е най-печелившият и рентабилен канал за директен маркетинг, генериращ изключителна възвръщаемост на инвестицията. Вече сме засягали повърхностно темата в „Три често срещани грешки в дигиталния маркетинг”, а какво точно представлява имейл маркетингът и какви ползи могат да бъдат извлечени от него, ще научите днес.

Какво е имейл маркетингът?

Имейл маркетингът е канал, който позволява на фирмите да споделят нови продукти, продажби и актуализации с клиентите чрез директен маркетинг. Тъй като абонатите избират да се регистрират за имейли доброволно, има по-голяма вероятност да се превърнат в реални клиенти или да останат такива.

Високата възвръщаемост на инвестициите (ROI) прави този тип маркетинг от решаващо значение за цялостната стратегия на повечето фирми.

Съвременният имейл маркетинг е вече далеч от универсалните масови съобщения и се фокусира върху съгласието, сегментирането и персонализирането, за да ангажира целевата аудитория по-ефективно и устойчиво. 

Създаването на персонализирани кампании и имейли може да звучи времеемко, но автоматизацията на маркетинга, благодарение на редица платформи и софтуери, може да помогне за цялостната организация и проследяване на резултатите. 

Видове имейл маркетинг

  1. Промоционални имейли

Те включват специални оферти, нови продукти, ограничено съдържание, като електронни книги и уебинари, и Вашата марка като цяло. Една кампания може дори да се състои от поредица от имейли, изпратени в продължение на няколко дни или седмици.

Промоционалните имейли имат ясно посочен период и призив за действие (CTA), който насочва към конкретно действие достигнатата аудитория.

  1. Информационни имейли

Това са сред най-популярните информационни имейли, наричани още и бюлетини. Както подсказва името, става въпрос за споделяне на новини, свързани с Вашия бизнес. Те могат да включват постигнати нови етапи, нови продуктови възможности или представяне на друго ценно съдържание.

  1. Retention emails или т.нар. имейли за задържане

Те често са причината вашите клиенти да се връщат за още. Retention emails са от изключително значение, тъй като достигането на нов контакт е по-скъпо от запазването на съществуващ такъв.

Тези имейли ангажират клиентите с Вашата марка. Можете да ги запознаете с Вашия продукт, да споделите съвети за използване, да изпратите анкета или да насочите кампания към незаинтересовани контакти, за да ги спечелите обратно.

  1. Транзакционни имейли

Тези имейли са автоматизирани съобщения, задействани като отговор на действията извършени от Вашите клиенти, като например завършена покупка от Вашия магазин.

Въпреки че те не крещят „маркетинг“, те са от съществено значение за крайната удовлетвореност на клиентите. Служат като потвърждение, че потребителите получават това, което са поискали, и са извършили транзакцията успешно. 

Защо имейл маркетингът е толкова важен?

Имейлът не е нова технология и е сред първите средства за цифрова комуникация, появило се още през 1971 г. 

Имейл маркетингът остава канал, който позволява висока възрващаемост при ниска първоначална инвестиция. Благодарение на съвременните възможности, предоставени от инструменти, платформи и софтуери, можете да проследите реакцията на своята аудитория или конкретен клиент.

Резултатите и успехите Ви зависят, разбира се, от предлаганите продукти и услуги, вид аудитория, регионални специфики и др.

ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от brevo.com.

Източник на снимковия материал: brevo.com, canva.com