Може ли Вашият онлайн бизнес да се възползва от сезонните трендове и глобалните събития?

27.04.2024 г.5 мин.

На безкрайния хоризонт, който разкрива електронната търговия, регулярно изгряват и залязват разнообразни трендове. Дори да имате обаче информация за тях и време за реакция, не всички са подходящи за дадена компания. Атрактивни и популярни вълни, подходящи за почти всеки бизнес, са именно сезонните предложения и глобалните събития. Какво точно представляват те, какво включват и могат ли да бъдат полезни точно на Вас? Елате с нас на преглед на темата!

Сезонността на електронната търговия (ecommerce seasonality) се отнася до повтарящи се и предвидими модели на клиентско поведение, продажби и други показатели за ефективност в индустрията за електронна търговия, които се свързват с конкретни периоди от годината и прилежащите празници или събития. Oт решаващо значение за онлайн бизнеса е разпознаването и адаптацията към тези тенденции, както и оптимизация на маркетинговите стратегии в точния момент.

Някои празници и сезони оказват значително e-commerce влияние, диктувайки поведението и предпочитанията при пазаруване. Ще се спрем на част от тези от тях, които са набрали глобална популярност и диктуват мащабните рекламни кампании.

Сезон на празничното пазаруване

Започвайки с кампании през октомври и продължавайки през декември, коледният празничен сезон е пиков период за пазаруване и увеличение на продажби. Клиенти и потребители очакват с нетърпение най-добрите оферти и отстъпки през този период.

Връщане на училище и популярните кампании Back-to-school

Късното лято и началото на есента бележат сезона на новата учебна година, характеризиращ се със скок в продажбите, тъй като родителите купуват училищни пособия, дрехи и широка гама от продукти и услуги, които не са задължително свързани с учебния процес.

Ваканционен сезон

Летните месеци носят със себе си и скок в продажбите на продукти, свързани с пътуване, екипировка за открито и бански костюми. Докато хората се подготвят за ваканции и приключения, търсенето на широка гама продукти, уреди и аксесоари свързани с пътуване и свободното време се увеличава. В групата на промотирани продукти и услуги могат да влизат разнородни продукти, включващи както плажни кърпи, сгъваем сешоар, през телефон с изключителна камера и план за мобилен интернет, до автобусни билети и нощувки в хотел.

Денят на влюбените

Свети Валентин е романтичният празник, който представлява значителна възможност за бизнеса с електронна търговия в секторите на подаръците и бижутата, но често е подценяван от други сфери на дейност. Празникът предоставя перфектна търговска възможност не само за тематични продукти. Всяко предложение може да включва по два продукта, като се използва съчетаване на цветове, намаления при избор на два артикула и др. Понякога за реализирането на добра кампания с много продажби е достатъчно само хитро послание, свързано с темата.

Сезонността на електронната търговия не е обвързана задължително и само с празници и събития. Може да бъде също повлияна от метеорологичните условия. В клиентското поведение се наблюдават определени модели при покупка на продукти преди смяната на сезоните. 

Не трябва да забравяме и т.нар. Black Friday, който глобално затвърди позициите си в кампанийната цикличност. Заедно с него, Cyber ​​Monday също бързо набра позиции, като границата между двете се разми значително през последните години.

Релевантността изисква и навременна реакция към актуалните събития. Пример за това е пандемията през 2020 г., която драматично промени поведението на потребителите и сезонността на електронната търговия. 

Сезонните промени и сътресения в електронната търговия са динамични. Те могат да са причина за издигне или разрушаването на един онлайн бизнес.

ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от www.productsup.com.

Източник на снимковия материал: canva.com