Какво представляват тестваните от Google expandable ads и как ще повлияят те на потребителското изживяване?

13.11.2024 г.2 мин.

Заедно обърнахме внимание на Search Engine Results Pages (SERPs) и какво точно обхваща названието, разгледахме и как промените в рекламите на Google оказват влияние на тези страници в търсачката. Тъй като Google променя и подобрява продуктите си постоянно, днес ще се спрем на т.нар. expandable ads, които търсачката тества. В следващите редове ще разгледаме какво означават тестваните изменения за рекламодателите и как ще се отразят те на потребителското изживяване.

Google стартира експеримент с нов формат в SERPs под формата на разширяващ се прозорец с продуктова каруселна реклама. Тази нова визуализация би могла да промени начина, по който потребителите взаимодействат с рекламите, както и да повлияе на стратегиите на рекламодателите.

Опцията за разгъване на рекламата от потребител предоставя ново потребителско изживяване. Аудиторията избира дали да се ангажира със спонсорираното съдържание и разполага с повече контрол. Това може да намали видимостта на една реклама, но да оптимизира изразходвания бюджет за друга. Ако потребителят сам избере към какво да се насочи и извърши допълнително действие с клик, това води до по-висока ангажираност.

Ако тестовете се наложат в дигиталното пространство, рекламодателите ще трябва да съобразят маркетинговите си стратегии с измененията.

От своя страна, тестовете съответстват с текущите усилия на Google да направи рекламите си по-интерактивни и подходящи за потребителите.

ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от searchengineland.com.

Източник на снимковия материал:  webtitan.bg, ©Engineer BG via Canva.com, ©Yauhen Akulich via Canva.com