Какво представлява Search Engine Optimization или SEO и как да подобрите позиционирането на Вашия сайт? (Част 1)

26.01.2024 г.5 мин.

Вече направихме преглед на Search Engines и страниците с резултати от търсачките в SERPs Част 1 и SERPs Част 2. Въпросът, който следва е: Какво е Search Engine Optimization (SEO)? Какво точно представлява т.нар. оптимизация за търсачки? Какво е нейното значение за онлайн представянето на даден бизнес? Как работи SEO и какви са ползите, които носи? Направете заедно с нас кратък обзор на темата и очаквайте Част 2.

Какво е оптимизацията за търсачки?

Оптимизацията за търсачки (SEO) цели да изведе дадена страница или сайт напред в класирането в търсачки като Google. Тъй като търсенето е един от основните методи, по които хората откриват съдържание онлайн, по-високото класиране в търсачките най-често води до увеличаване на трафика, клиентите и продажбите за дадения бизнес.

В Google и други търсачки, страницата с резултати (SERPs) често включват платени реклами в горната част на страницата, последвани от обикновените резултати или това, което маркетолозите наричат ​​„органични резултати от търсенето“. Трафикът, който идва чрез SEO, може да бъде наречен „трафик от органично търсене“. Така се разграничава от трафика, който идва чрез платени търсения. Платеното търсене може да се раздели на маркетинг в търсачки, т.нар. Search Engine Marketing (SEM), или плащане при клик (PPC).

Какви са ползите от SEO?

Оптимизацията за търсачки е ключова част от онлайн маркетинга, както и от онлайн представянето на даден бизнес. Търсенето е един от основните начини, по които потребителите откриват необходимото в мрежата. Ясната и добре поставена информация в мета заглавия и описания правят бързо впечатление при първите резултати, но за да бъдете сред тях, трябва да направите задълбочен преглед на своята онлайн страница.

Резултатите от търсенето се представят в подреден списък. Колкото по-високо в този списък се намира даден сайт, толкова повече трафик следва да получи при органични търсения. Например, за типична заявка за търсене, сайтът на първо място ще получи 40-60% от общия трафик за тази заявка, като страниците на следващи позиции ще получат значително по-малко посещения. Дори малко подобрение в класирането в търсачките може да доведе до позитивни резултати.

Как работи SEO?

Търсачките като Google използват алгоритъм или набор от правила, за да определят кои страници да показват за дадена заявка. Тези алгоритми са еволюирали като изключително сложни и вземат предвид стотици или дори хиляди различни фактори за класиране, за да определят позиционирането на SERPs. 

Има 3 основни показателя, които търсачките оценяват, за да определят качеството на даден сайт и как трябва да бъде класиран:

Връзки – Връзките от други уебсайтове играят ключова роля при оформяне на класирането на даден сайт в търсачките. Приема се, че една връзка (линк) може да се разглежда като гласуване за качество от други уебсайтове. Малко собственици на уебсайтове биха направили връзка към други сайтове с лошо качество или зловредни такива. Сайтовете, които придобиват връзки от външни страници, печелят авторитет (наречен „PageRank“ в Google).

Съдържание – Търсачките анализират и съдържанието, като така определят дали то би било подходящо за дадена заявка за търсене (SERPs). Голяма част от SEO-то е в създаването на съдържание, което е насочено към определени ключовите думи, използвани от потребителите.

Структура на страницата – Третият основен компонент е структурата на страницата. Начинът, по който е структуриран кодът, може да повлияе на способността на търсачката да оцени дадена страница. Част от действията, които собствениците на сайтове могат да предприемат, за да подобрят SEO-то на своя сайт са: включването на подходящи ключови думи в заглавието, URL адреса и заглавките на страницата и други.

Процесът на оптимизиране на даден сайт за търсачките включва подобряване на тези основни компоненти. Допълнително ще се спрем на техники и SEO инструменти в Част 2.

ПромоТех.bg подготви материала с помощта на информация от optimizely.com.

 

Източник на снимковия материал: canva.com